OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker dig som vill bidra till att lyfta kundupplevelsen i Helsingborgs kollektivtrafik till den bästa i Skåne.
Arrivas kundvärdar är tillsammans med förarna våra viktigaste ambassadörer i kontakten med kunder på stadsbussarna i Helsingborg. Att vara kundvärd är ett roligt och omväxlande arbete som fordrar en del av dem som utövar yrket men ger så mycket tillbaka. Arbetet innebär att du ger våra resenärer den bästa tänkbara servicen- en säker, trygg och trevlig resa. Du hjälper till med visering av färdbevis samt information vid eventuella störningar och bidrar därmed till att vi uppnår vår vision Nöjd kund hela resan. Tjänsten innebär skiftarbete under dygnets alla timmar vilket betyder att du måste kunna arbeta tidiga morgnar, sena kvällar, helger såväl som storhelger. Du kommer också att vara delaktig i en arbetsgrupp.
Din bakgrund
Vi vill att du har gymnasiekompetens eller motsvarande, goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift. Arbetet kräver även god social kompetens och datorvana. Tidigare erfarenhet av kommunikation och serviceinriktat yrke är meriterande liksom körkortsinnehav och ytterligare språkkunskaper.
Personliga egenskaper
Att vara Kundvärd på Arrivas stadsbussar i Helsingborg är ett ansvarsfullt arbete som kräver ett systematiskt arbetssätt och intresse för att arbeta med människor och personlig kontakt. Vi vill att du är serviceorienterad och att du kan hantera konflikter och samtidigt hålla dig professionell. Du behöver vara lugn, trygg och självständig för att kunna handskas med pressade situationer och störningar. Att skapa trygghet bland resenärer och kollegor är en av dina främsta arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver vara noggrann samt att ta ansvar och passa tider.
Som Kundvärd rör du dig i våra bussar, hållplatser, eventuella events, så god hälsa och fysik är ett krav. Vi har nolltolerans för alkohol och droger.
Vi jobbar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor samt en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation som är under utveckling, där initiativ i vardagen uppmuntras och din egen utveckling är viktig för oss.
Ansökningsprocess
Då vår rekryteringsprocess sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-10-10. Du söker tjänsten via länken. För mer information eller frågor angående tjänsten får du gärna höra av dig till Malin Persson som är Marknad- och Kommunikationsansvarig på malin.persson@arriva.se
Välkommen med din ansökan!