Arriva söker kvalitet-och leveransansvarig till teknikdivisionen

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arrivas Teknikdivision expanderar för att öka stabiliteten med mer fokus på kvalitet och leverans. Din roll kommer därför att bli en central del av organisationen där du på övergripande nivå arbetar med uppföljning av teknikdivisionens avdelningar.

Teknikdivisionen arbetar framför allt med underhåll av bussar, tåg och fastigheter och består av flera avdelningar med respektive chefer. Ditt ansvar är att tillsammans med ledningsgruppen för teknikdivisionen arbeta med uppföljning, rapportering och att utmana status quo. Du kommer sätta upp rutiner och processer för internrevision, och genomföra dessa internt inom verksamheten för att driva förbättringar.

Rollen innebär också att ta fram rapporter och presentationer till kund. Du kommer arbeta med uppföljning i BI-verktyg och system, men också röra dig i verksamheten för att få förståelse och följa upp. Du är analytisk, strukturerad, nyfiken och gillar att ha överblick samt kan snabbt sätta dig in i branschen och verksamheten. Att du har ett business mindset är självklart och tänker på vad som är bäst för verksamheten för att leverera till kund.

Huvuduppgifter:


• Säkerställa processefterlevnad
• Arbeta med internrevisioner
• Dokumentera processer och processframtagning
• Skapa rapporter och presentationer
• Följa upp KPI:er och analysera data

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och tycker om att arbeta med uppföljning. Du har eftergymnasial utbildning inom administration, business management, ekonomi, ingenjör eller liknande.

Är du intresserad? Sök redan nu! Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

 


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024