OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arriva har fått Skånetrafikens uppdrag att ansvara för stadstrafiken i Kristianstad. För att kunna driva busstrafiken på ett fullgott sätt krävs det duktiga förare och andra som jobbar direkt med trafiken. Men det kräver också ett ledarskap som skapar förutsättningarna för våra medarbetare i vardagen. Vi söker därför nu en Trafikledare som vill vara med och leda trafiken i Kristianstad.
Om jobbet
Tjänsten som trafik- och informationsledare är en utpräglad servicefunktion där ett utvecklat samarbete och kommunikationen med våra bussförare och övriga tjänstegrenar är nyckeln till framgång. Du blir en del av ett team som bidrar till att leda trafikområdets dagliga verksamhet så att arbetet upplevs på ett positivt sätt för såväl företaget som för våra kunder.
Huvudsakligen blir dina arbetsuppgifter att:
-Planera, verkställa och övervaka att trafikområdet arbetar optimalt med att leverera enligt avtalskrav samt minimera påverkan på kostnader och öka andelen nöjda resenärer.
- Agera trafikledare och informationsledare för de bussförare som är i tjänst
- Åtgärder vid trafikstörningar
- Rapportering av avvikelser
- Dirigering av bussar vid trafikomläggningar då detta kan inträffa både planerat och oplanerat
- Tillsättning av akut uppkomna vakanta tjänster samt hantera övriga avvikelser under trafikdygnet enligt fastlagd omfallsplan
Din bakgrund
Vi söker dig som är en kvicktänkt problemlösare och i positiv anda aktivt löser de problem som uppstår i trafiken. Din sociala kompetens hjälper dig att lämna god och effektiv service till kunder och medarbetare. Du har lätt för att skapa förtroende och är respektfull i mötet med andra samt att du har ett rakt och öppet sätt att kommunicera. Du uppskattar ett högt tempo i en föränderlig vardag. Du är van att att arbeta i datamiljö. D-körkort är också ett krav.
För att trivas som Trafik- och informationsledare ledare ser du positivt på att arbeta i skift med varierande arbetstider.
Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!
Om Arriva
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa!
Sökning av tjänst
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande då det är en underrepresenterad grupp bland bussförare. Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2020-09-20. Om detta låter intressant så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Frennessen på martin.frennessen@arriva.se