OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Tjänsten
Som Trafikskadereglerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att ta emot och behandla skadeanmälningar där våra bussar, tåg och spårvagnar har varit inblandade i en incident för att utreda och tolka begreppet skada i följd av trafik. Du kommer även proaktivt sköta regresser mot vållande parts försäkringsbolag.
Arbetet ställer krav på struktur, noggrannhet och präglas av kundkontakt via telefon och mail, kommunikation med verksamheten på depå, verkstäder samt andra avdelningar. Utifrån försäkringsvillkor, skadeståndslagen och andra därtill hörande lagar och regler, utreder och bedömer du om kunderna har rätt till ersättning.
Genom att leverera en hög kvalitet i handläggningen av skador, skadeanalys och en bra kommunikation med Arrivas verkstäder och depåer ute i landet, förbättras möjligheterna för trafikområdena att arbeta skadeförebyggande vilket bidrar till att minimera kostnader.
Vem söker vi?
• Flerårig erfarenhet av trafikskadereglering
• Erfarenhet av att hantera Personskador, ej ett krav men meriterande
• God förhandlingsförmåga
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift (på svenska och engelska)
• Meriterande om du har genomgått någon av branschens miniminorms utbildningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer att arbeta på en liten avdelning bestående av tre personer. Som person är du proaktiv, självgående, kostnadsmedveten och har en utpräglad servicekänsla. Du behöver vara en god kommunikatör i både tal och skrift samt kunna resonera och bemöta kunder på ett pedagogiskt och trevligt sätt. Vidare är du stresstålig, ansvarsfull samt har ett stort driv för att lösa problem och innehar ett effektivt arbetssätt. Du har god IT-vana och goda kunskaper i Microsoft 365 samt lätt för att lära dig nya system.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på sex månader.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniela Koci, Skadechef, daniela.koci@arriva.se.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 31 mars 2020. Vänta inte med din ansökan eftersom urval till intervju kommer att göras löpande under ansökningstiden.
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.