OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsbyggnad är en förvaltning med många intressanta utmaningar! Vi arbetar ständigt med att ha god leverans i våra grunduppdrag, vara innovativa och utveckla verksamheten på bästa sätt för medborgarens bästa!
Vill du vara med och vidareutveckla inom detta spännande ansvarsområde?
Om tjänsten
Staben ger strategiskt och operativt stöd till Stadsbyggnads förvaltningsledning och verksamheter. Uppdragen för staben kommer främst från förvaltningsledningen och som årsprocessledare initierar och samordnar du utveckling och förbättring inom verksamheten. Att producera, effektivisera, strukturera och slutligen följa upp ligger också inom ditt ansvarsområde. Förvaltningschef Stadsbyggnad har också ett samordningsansvar för programmet Samhällsbyggnad, vilket kan innebära att uppdrag också kan vara av programövergripande karaktär.
Årsprocessledaren/planeraren är placerad i staben för Stadsbyggnad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Uppdraget som årsprocessledare innebär att ansvara för att samordna och utveckla årsprocessen för programnämnd Samhällsbyggnads egen verksamhet. Initiera, samordna och slutföra arbetet med verksamhetsplanering, delårsrapporter, nulägesöversikter och årsberättelser för Programnämnden Samhällsbyggnads egen verksamhet. Vara kvalitetscontroller i årsprocessen, hjälpa till att identifiera och analysera indikatorer och resultat. Du samarbetar med årsprocessledare för Byggnadsnämnden och ni tar gemensamt ansvar för att årsprocessarbetet fungerar.
• Du deltar och ger stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten och genomför verksamhetsuppföljningar.
• Leder och driver uppdrag och projekt.
• Utreder, analyserar och utarbetar underlag för beslut och genomför föredragningar i ex nämnd.
• Du arbetar med och samordnar uppdrag/processer i förvaltningsövergripande frågor ex informationssäkerhet, investeringssamordning, m. m.
• Du förväntas att vid behov samordna interna beredningsforum och utföra förekommande administrativa uppgifter inom stabens verksamhetsuppdrag.
Kompetenskrav
• universitetsexamen inom exempelvis statsvetenskap, offentlig förvaltning och ledning och rättsvetenskap
• erfarenhet/kunskap om projekt- och processledning
• erfarenhet från offentligt styrd verksamhet
• erfarenhet av att driva verksamhets- och kvalitetsutveckling
• god digital kompetens
Du är en driven och målinriktad person med ett arbetssätt som kännetecknas av struktur, kvalitét och flexibilitet. Du besitter en mycket god samarbetsförmåga men är också en person som tar egna initiativ. Du är kommunikativ och då du förutsätts sammanfatta text och ta fram presentationer inför nämnd uttrycker du dig mycket bra i svenska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap inom samhällsbyggnadsområdet
• erfarenhet av ärende- och diariesystem
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Att utveckla en attraktiv, ekologiskt, ekonomiskt och social hållbar miljö i samhället ställer krav på smart stadsplanering. Örebro är inne i intensiv tillväxt vilket innebär flera utmaningar. Vi planerar för både nya bostäder och verksamheter samtidigt som vi satsar på att skydda natur och utveckla friluftslivet nära örebroarna. Örebro kommun har arbetat mycket med effektiva och smarta arbetssätt och fått en viktig roll i den nationella debatten, vill du vara en del av det och fortsätta utveckla vårt arbete?
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning.
Staben består av ett tiotal medarbetare. Arbetsplatsen är lokaliserad i moderna kontorslokaler i Citypassagen bredvid resecentrum i Örebro.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 december.
Välkommen med din ansökan!
Bifoga dokument som styrker dina utbildningar och erfarenheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67