OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.
Vi vågar utmana branschens gamla sanningar, vilket vi även behöver bli bättre på att formulera till omvärlden. Vi tror på att ha viktig kompetens internt och arbetar för fullt med att stärka upp vår marknadsavdelning. Vill du vara med och ta det till nästa nivå? Vi växer och behöver utöka gruppen med en Art Director som vill utforma material som sticker ut och gör skillnad.
Vad erbjuder vi dig?
Som Art Director hos oss kommer du få vara med och utforma både klassiska trycksaker och större digitala kampanjer. Vi söker en person som i dagsläget har grundkunskaper inom Creative Cloud och på sikt vill bli en framtida nyckelspelare på marknadsavdelningen. I rollen ingår det att skapa snabba produktioner som bidrar till såväl kortsiktiga som långsiktiga mål.
Du kommer jobba nära hela marknadsavdelningen och arbeta från vårt kontor i Stockholm. Genom teamwork ansvarar vi tillsammans för att skapa en härlig mix av kreativ höjd och affärstänk för vårt marknadsföringsmaterial.
Vad har du för kvalifikationer?
För att passa i rollen som Art Director behöver du ha en tidigare relevant utbildning. Du behöver även ha arbetat i en liknande roll i minst två år och ha dokumenterad erfarenhet av att ha utformat grafisk layout, banners och enklare motion graphics. Vidare behöver du ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och hänga med i den digitala utvecklingen. Det är meriterande att ha erfarenhet inom enklare filmproduktion.
Det är ett krav att ha kunskap om systemen InDesign, Illustrator och Photoshop. Det är meriterande att ha kunskap om Premiere Pro och After Effects.
Vem är du som person?
Som person är du snabbfotad och har enkelt att sortera mellan olika arbetsuppgifter och deadlines. Du älskar utmaningar och kan hantera en flexibel arbetsdag.
Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är uppmärksam gällande våra olika affärsområden och tillhörande målgrupper. Målgruppernas beteenden förändras snabbt vilket gör det viktigt att hålla sig uppdaterad på trender och formuleringar.
Låter det som en tjänst för dig?
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan idag, men senast 13/1. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Oliwer Cedergren på 031-10 99 09 alternativt oliwer.cedergren@balder.se
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
LI-MK1