OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erikshjälpen är inne i en spännande fas och Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med en kreativ Art Director som vill vara med och utveckla våra koncept, kampanjer och insamlingsaktiviteter.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är brett och omväxlande med övergripande ansvar för det visuella uttrycket i samtliga kanaler för barnrättsorganisationen Erikshjälpen. Du ansvarar för koncept och design i våra kampanjer och deltar i allt från utveckling på strategisk nivå till hands-on produktion. Du sätter ramar och skapar rätt känsla både för print och digitalt, stöttar kollegor och värnar den grafiska profilen. I de kreativa processerna har du fokus på användarens upplevelse så att varumärket stärks samtidigt som tillgängligheten förbättras och konverteringsgraden ökar.
På avdelningen arbetar du tillsammans med kollegor ansvariga för innehåll som text, bild och video, formgivning, webb, sociala medier, evenemang och givarrelationer. Våra målgrupper är nya och trogna givare, kunder i våra butiker och alla andra som vill vara en del av arbetet för barns rättigheter, i Sverige och världen.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har arbetat några år i en liknande roll inhouse eller på byrå. Du har relevant utbildning inom grafisk kommunikation från Berghs, Hyper Island, Forsbergs eller liknande. Vi tror att du:
har dokumenterad erfarenhet av grafisk kommunikation, design och konceptutveckling.
behärskar alla för rollen nödvändiga verktyg och program.
har ett genuint intresse för marknadsföring och för att skapa relevanta och engagerande upplevelser i alla kanaler.
trivs med att jobba i team och involvera flera andra i dina processer.
är en idérik problemlösare med ett strukturerat arbetssätt och förmåga att leda dig själv.
har förmåga att snabbt gå från uppdrag till lösning och kan levandegöra dina idéer för andra.
delar vår värdegrund.
Meriterande är om du har:
Vana att arbeta med riktlinjer och verktyg för digital tillgänglighet på webb och i andra digitala kanaler.
Erfarenhet av att agera beställare.
Erfarenhet av arbete med eller inom idéburna organisationer/civilsamhället.
Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 13 november till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med Art Director.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.