OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.
Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal och beställs hos Hjälpmedel Västernorrland. Vår verksamhet är intäktsfinansierad, omsätter cirka 155 mnkr och vi levererar runt 100 000 hjälpmedel varje år. Logistikenheten finns inom Hjälpmedel Västernorrland och består av ekonomi, inköp, kundtjänst och lager. Idag är vi 14 personer på enheten och vi söker nu efter en ny kollega!
ROLLEN SOM ADMINISTRATÖR
I den här rollen som artikel- och lageradministratör på logistikenheten är du ansvarig för att lägga upp och underhålla avtal och artiklar samt att sätta och följa upp lagerstyrningsparametrar för verksamhetens artiklar. Du kommer även delta i sortiments- och upphandlingsarbete samt vara kontaktperson för vissa produktområden mot verksamhetens kunder.
Vidare kommer du att få göra tillgänglighetsanalyser och andra uppföljningar för att hantera lagerstyrningsparmetrar. Till viss del i nära samarbete med verksamhetens inköpsfunktion. Du planerar den årliga inventeringen för interna och externa lager samt deltar/leder förbättringsaktiviteter och projekt inom området.
För den här tjänsten söker vi dig som har högskolekompetens med inriktning ekonomi, logistik och/eller inköp. Även du som har annan eftergymnasial utbildning med inriktning logistik och/eller inköp i kombination med minst 2 års erfarenhet av operativt arbeta med inköp och lagerstyrning är intressant för oss. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med hjälpmedel eller lagerstyrning i verksamheter som har återanvändning av artiklar. Även vana att driva projekt och/eller erfarenhet av att arbeta med förbättringsaktiviteter ses som meriterande.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning, meriterande med andra språkkunskaper.
För den här rollen söker vi dig som både kan driva ditt arbete självständigt framåt och har en mycket god samarbetsförmåga. Inför beslut och agerande har du en god förmåga att ta in och väga samman relevant och komplex information. Att arbeta kvalitetsmedvetet är en självklarhet för dig, likaså att du löpande ser och agerar på sådant som behöver utvecklas i arbetet.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Låter det här intressant? Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.