OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
ELON Elkedjan Logistics AB (EEL AB) är ett inköps- och logistikcenter i Örebro. Företaget bildades 2004 i Örebro som ett samarbete mellan ELON Svenska AB och Svenska Elkedjan AB.
Idag består EEL AB av två fackhandelskedjor, ELON och Elkedjan, samt ett varumärke för e-handel, Vitvarumäklarna. Sammanlagt har vi över 450 butiker och 1900 elektriker i samverkan inom EEL Tek-nik. Bolaget samlar den gemensamma fackhandeln under ett tak, men med olika kedjenamn, så att varje kedjas unikitet frontas på den svenska marknaden. Det ger oss möjlighet att behålla olika varu-märken ut mot konsument samtidigt som vi vinner stordriftsfördelar.
All verksamhet avseende butikssidan är koncentrerad till Örebro där EEL ABs huvudkontor finns med över 100 anställda. Här hittar du även vårt centrallager för tunga vitvaror och småelsartiklar. Central-lagret har en lageryta på 55 000 kvm där flertalet ledande vitvaruleverantörer som Electrolux, Sams-ung, ASKO, Miele, Bosch, OBH Nordica, Philips m.fl. finns representerade.
Verksamheten som berör EEL Teknik har koncentrerats till Anderstorp i Småland. Där finns ledningen för EEL Teknik samt ett lager för teknikartiklar. Lagerytan i Anderstorp omfattar 9 000 kvm.
Sedan april 2014 är Canvac AB, en försäljningsorganisation med fokus på produkter som exempelvis luftvärmepumpar och centraldammsugare, en del i EEL-gruppen.
Arbetsuppgifter
EEL AB söker förstärkning till IT-avdelningen inom området artikeladministration. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av administration och artikelvård i stödsystemen. Du kommer även ta emot supportärenden gällande artiklar och dess attribut från våra kunder via telefon och eller mail.
Du ansvarar självständigt för att samla in tillräcklig med information från kund för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet alternativt ta hjälp av annan instans i eller utanför arbetsgruppen. Till din hjälp finns kollegor i ditt team, dokumenterade rutiner, instruktioner samt din egen uppbyggda kunskapsbank. I rollen ingår bland annat inläsning av artikeldata samt rättning och komplettering av felaktigt inlästa artiklar. Du kommer även aktivt delta i utvecklingen av arbetssätt och rutiner på arbetsplatsen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har goda kunskaper om datorer och affärssystem. Vidare har du en god övergri-pande förståelse och ett intresse för hur de generella processerna inom ett företag fungerar. Du har dessutom goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Du har gymnasieutbildning och några års relevant arbetslivserfarenhet, exempelvis från butik eller kundsupport/kundtjänst.
Som person är du lösningsorienterad och flexibel. Du sätter kunden i fokus och trivs med att hjälpa andra genom att identifiera och lösa problem. Vi ser att du är stresstålig då arbetet kräver att du kan lösa många varierande arbetsuppgifter, ibland på kort tid. Du är trevlig och noggrann och har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär kontakt med både medarbetare, leverantörer och kunder. För denna tjänst läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02