Artikeladministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en duktig och driven administratör till vår marknadsavdelning som kommer att ansvara för artikeladministration. Är du strukturerad, kommunikativ och har ett sinne för ordning och reda? Då har vi en visstidsanställning på ett år att erbjuda dig!

Om jobbet

Vi behöver en person som är ansvarig för att våra artiklar är uppdaterade och berikade med tekniska data som uppfyller olika standarder för bygghandeln. Det innebär till exempel att säkerställa att artikeldata ämnad för Vilma, ETIM och GTIN uppdateras till rätt nivå. I rollen ligger också ett övergripande ansvar för att kvalitén på samtliga artiklar är kontrollerad och säkerställd inför vår implementering av Dynamics 365.  

Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter där du kommer att arbeta både rent administrativt samt koordinerande med aktiviteter och information som finns kopplat runt våra artiklar.

Vi erbjuder en visstidsanställning på 1 år med tillträde snarast.

Din bakgrund
Vi ser att du har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet, där du har erfarenhet från att arbeta med artikeladministration. Du har god datorvana och är trygg med att arbeta i Officepaketet, speciellt Excel. Övrig erfarenhet från affärssystemet Microsoft Dynamics är meriterande.

Tidigare erfarenhet från liknande arbete kommer vara meriterande, exempelvis: inköp, administration, koordinerande arbetsuppgifter, produktadministrativt arbete.

Du som person
I den här tjänsten kommer vi att lägga stort värde på dina personliga egenskaper. Då du kommer att ha många kontaktytor i din roll så ser vi att det är viktigt att du är serviceminded och uppskattar sociala relationer, där du kan skapa förtroende och knyta hållbara relationer. Du är noggrann, strukturerad och har ett ödmjukt förhållningssätt i din roll och till dina kollegor. En hög ambitionsnivå med en förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp samt i högt tempo är en förutsättning för tjänsten.

 

Vårt erbjudande  

Lindab erbjuder dig en utvecklande tjänst på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Företagskulturen präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. De är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på! 

 

Övrig information   
Start: Omgående 
Placering: Förslöv 

Lön: Enligt överenskommelse  
Omfattning: heltid, visstidsanställning  

  

Vill du veta mer om tjänsten
Kontakta Jeanette Svensson, marknadschef, via mail: jeanette.svensson@lindab.com  

Välkommen med din ansökan!

Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionsteknisk chef Henrik Olandersson
0431-85139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindab Profil AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 19 mars 2022

Postadress

Förslöv
Båstad, 26982

Liknande jobb


20 september 2024

Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

19 september 2024

18 september 2024

Kommunikationsstöd

Kommunikationsstöd

18 september 2024