Artikeladministratör

Arbetsbeskrivning

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!
Din roll
Vi söker nu två nya kollegor till Merchandising Operations som är avdelningen på Menigo som hanterar inköpsadministrativa delar som rör våra leverantörer. Vi är totalt 25 personer på avdelningen men med olika ansvarsområden. Till de här gruppen som Artikeladministratör skall vi vara 7 personer och därför söker vi nu våra nya kollegor. Då rollen är både administrativ och projektinriktad söker vi dig som gillar att jobba enskilt med eget ansvar och driv men även är flexibel för att jobba i grupp och i projektform kring ditt ansvarsområde. Gillar du livsmedelsbranschen och dess miljö så är det här jobbet för dig.
Vad gör du:
Ett helhetsansvar för Artiklar inom din kategori vilket innebär:
Uppstart av artiklar på Menigo både från Leverantör men även Internt.
Säkerställande av rätt information och upplägg enligt regelverk
Driva förbättringar kring strukturer på artiklar i samma område.
Rättningar / ändringar på befintliga produkter löpande
Säkerställa Certifikat och livsmedelsinformation på produkterna
Säkerställer att bild finns på produkterna och administrerar dessa i våra system
Avslutar och stänger artiklar vid avslut.
Säkerställer processer och rutiner funkar internt. Alternativt lyfter förbättringar i gruppen.
Ansvar för en eller flera artikelkategorier
Leverantörskontakter som förtydligande av produktinformation, stöttning och hjälp av olika aviseringar mm.
Samverkar i tvärfunktionella team som representant för vår avdelning med våra ansvarsfrågor för att få info om vad som händer men också förstå / driva förbättringsområden framåt.
Deltar i projekt
Stöttar Kategoriansvarig med div administration vid behov.

Vem är du:
Vi söker dig som är noggrann, gillar ordning och reda samt van att jobba administrativt.
Du arbetar självständigt och strukturerat och är van vid att klara ett högt arbetstempo och arbete mot deadlines.
Du är lösningsorienterad och har en förmåga att självständigt prioritera, strukturera och driva dina arbetsuppgifter med gott resultat.
För att få bästa resultat är du utåtriktad, lyhörd och gillar kommunikation med andra människor.
Att du kan / vill ta frågor vidare i organisationen för att jobba mot förbättringar

Du har
Gymnasial utbildning
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper inom Office-paketet
Det är meriterande om du har kompetens inom administration och gärna Masterdata.
Har du dessutom livsmedelserfarenhet från grossistbranschen så väcker det extra nyfikenhet hos oss!

Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia huhta

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Menigo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Besöksadress

Arenavägen 61 Johanneshov
None

Postadress

12177
0180, 12177

Liknande jobb


18 september 2024

17 september 2024

11 september 2024