OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM JOBBET
Affärsområdet Retail är den nyaste divisionen inom Arval. Vår specialitet är att arbeta med enmansföretag med behov av en tjänstebil till företag med en bilpark med ett 10-tal bilar. Vi verkar på en marknad där service, lyhördhet och goda råd är nyckeln. Vi har ambitiösa planer varför vi söker en serviceinriktad och ambitiös Account Manager för bearbetning av både befintliga och nya kunder som triggas av att i högsta grad vara delaktig i vår tillväxtresa. Du rapporterar direkt till General Manager och indirekt till Retail Director Nordics.
VAD KOMMER DU GÖRA?
Du kommer vara en central spelare på vår resa mot nya framgångar. Du arbetar systematiskt och strategiskt med att bearbeta utvalt kundsegment genom att konvertera leads till nya kunder och att utveckla ett antal befintliga konton. Du ansvarar självständigt för hela processen, från första kundkontakt till avslut. Den största delen av ditt arbete sköter du via telefon och mejl och du ansvarar för kunder över hela Sverige.
Detta är ett mångsidigt och kvalificerat försäljningsarbete. Förutom dina säljande insatser så har du daglig kontakt med både föraren och kunden och ser till att hitta det fordon och de lösningar som passar dem bäst. Nyckeln till framgång, förutom en stor portion entusiasm att få vara en del av att bygga ett nytt affärsområde, är ditt innovativa tankesätt och din förmåga att alltid hitta bästa möjliga lösning för kunden.
VI TROR ATT DU HAR FÖLJANDE ERFARENHETER OCH EGENSKAPER
• Har du någon form av högskoleutbildning är det meriterande
• Några års erfarenhet av försäljning och service
• Ett intresse för bilar
• Utmärkta språkkunskaper (svenska / engelska) i både tal och skrift
• Bekväm med att arbeta med Excel
• Initiativrik som tar stort eget ansvar
• En rådgivande person som agerar snabbt på samtliga kundärenden
• Noggrann och strukturerad
VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig en stimulerande och utmanande roll med stor frihet under ansvar. Du arbetar från vårt kontor i Danderyd där dina kunder finns i hela Sverige. Du får ett utmanande arbete i ett internationellt företag med hög energi och med utmärkta karriär och utvecklingsmöjligheter med bra finansiella villkor. Du blir en del av ett framgångsrikt team på cirka 50 personer som har roligt tillsammans. Vi investerar i din utveckling genom att erbjuda flera utbildningar via Arval Academy.
Känner du igen dig? Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt.
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Christopher Thorstrand. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Christopher via mejl: christopher.thorstrand@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Du ansöker via ”ansök här” knappen nedan, som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se
Arval grundades 1989 och ägs av BNP Paribas. Företaget specialiserar sig på fullserviceleasing och erbjuder internationella företag, små- och medelstora företag samt yrkesverksamma skräddarsydda lösningar som optimerar de anställdas mobilitet. Arval eliminerar även de risker som är förknippade med vagnparksförvaltning. Expertrådgivning och högkvalitativ service, grundstenarna i Arvals kundlöfte, infrias av mer än 7 000 anställda i 29 länder och företagets totala vagnpark består av miljontals fordon världen över, läs mer www.arval.se
Sökord – försäljning, finans, AM, KAM, account manager, fleet manager, tjänsteförsäljning, key account manager, säljare, Stockholm, fältsäljare, målinriktad, sales, bil, akademisk examen, service