OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats.
Tillsammans kan vi göra skillnad. Vi är här för att hjälpa dig att växa och utvecklas genom att främja din karriär genom lärande och utveckling och göra verklig skillnad i arbetet som bidrar till samhället.
Om du vill veta mer om vad vi gör kan du besöka oss på: www.ascom.com
Dina arbetsuppgifter
I rollen som fastighets- & säkerhetsansvarig ansvarar du för den totala fastighetsdriften för Ascoms två fastigheter i Göteborg. I tjänsten ingår att ansvara för och driva Ascoms säkerhetsarbete. Du är samordningsansvarig för arbetsmiljöfrågor samt brandskyddsansvarig SBA (systematiskt brandskyddsarbete). Tjänsten är både strategisk och operativ vilket innebär att du även får utföra mindre reparationer.
Dina dagar kommer bestå av
• Ansvar för säkerhetsfrågor, både operativt som strategiskt
• Ansvar för brandskydd och elektroniskt samt mekaniskt inbrottsskydd
• Lås, larm- och passersystem
• Elsäkerhetsansvar för fastigheterna
• Fastighetsservice med underhållsplanering, besiktningar och kontakt med entreprenörer och samarbetspartners
• Arbeta kontinuerligt med miljöfrågor för att minska energi- och resursförbrukningen
• Ansvara för kontorsmaskiner och AV-utrustning till konferensrum mm.
• Ansvara för ombyggnationer och arbetsledning/styrning av entreprenadjobb
• Delta i budget- och uppföljningsarbete
• I tjänsten ingår också ansvar för all hantering av post inom företaget, både in och utgående samt ansvara för pappersåtervinningen för fastigheterna.
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmågan att skapa förtroende och goda relationer med din omgivning. Du är självgående, strukturerad, ser vad som behöver göras och tar initiativ utifrån det. Du är inte rädd för att ”kavla upp ärmarna” och lösa saker själv. Du gillar att hitta de bästa lösningarna och drivs av att avsluta arbetsuppgifter och nå uppsatta mål.
Du har:
• Relevant utbildning, gärna med inriktning mot fastighets- och säkerhetsfrågor.
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har god erfarenhet av att arbeta med säkerhet såsom larm, övervakning och brandskydd.
• Du har en god kunskap och erfarenhet av (SBA), samordningsansvar, och säkerhets-/tillträdesskydd.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Det är meriterande om du har kompetens inom något eller några av områdena VVS, kyla samt styr- och reglerteknik.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Ascom med rekryteringsföretaget Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. Sista dag för ansökan är 2020-10-17. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Niklas N Ekeblad 0733-434111.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.