Aspirerande affärsområdeschef

Arbetsbeskrivning

Brinner du för en hållbar framtid? Kom och jobba på ett ledande globalt miljöteknikföretag
Arbetsbeskrivning
Mellifiq söker två affärsområdesansvariga som ingår i vår tekniska säljorganisation. Med en CAGR på över 45% de senaste 5 åren, fortsätter vår globala expansion inom nya geografiska marknader och affärsområden är vi i behov av flera drivna affärsområdesansvariga affärsutvecklare.
Vi söker dig som har cirka 3–5 års tidigare sälj och/eller affärserfarenhet och vill ta nästa steg i karriärsutvecklingen.
Din budget som affärsområdesansvarig är ca 50 miljoner med en uppskattad årlig tillväxt på 15–25 %. Vi ser det som meriterande om du har goda ekonomiska kunskaper. Tjänsten kräver ett stort engagemang där du kan räkna med 30–50 % resor nationellt och internationellt. För dig som lyckas i tjänsten finns stora möjligheter till vidareutveckling inom företaget. Tjänsten är placerad på Mellifiqs huvudkontor i Hägersten, Stockholm. Tjänsten består bland annat av:
Budgetansvar för en avdelning bestående av 5 personer
Ansvar för att gruppen når sina mål
Rapportering och uppföljning av KPI:er
Marknadsföring och kommunikation
Delta i framtagande av nya system och tekniska lösningar
Aktiv sälj och tekniskt säljstöd för att nå avdelningens budget
Utveckla företagets geografiska expansion inklusive nya säljkontor i nyckelregioner


Mellifiq erbjuder en snabbrörlig miljö där du som får eget ansvar och en frihet att både utveckla och förbättra processer. Du omges av kollegor med hög kompetens inom sina specialistområden med ett högt intresse för hållbarhet, miljö och hälsa. Kulturen präglas av en hög ambitionsnivå, prestigelöshet, nyfikenhet och glädje.
Din profil
Vi tror att du är en doer och en problemlösare. Du är inte rädd för att ta ansvar och att ställa frågor. Vi är en digital organisation och du behöver besitta ett tekniskt intresse och kunskaper i hur du arbetar i digitala verktyg. Vi tror på att du lär dig under tiden du arbetar och personlig utveckling på jobbet, det finns goda möjligheter att växa både i din egen kunskap och din position i företaget.
Arbetsförutsättningar
Oreglerad arbetstid med minst 40 hr/vecka
Resor ingår i tjänsten
Arbete genomförs uteslutande på Mellifiq’s huvudkontor i Stockholm, på våra säljbolag, mässor samt hos kund

Kvalifikationer
Akademisk utbildning (MSc) som civilingenjör inom kemi/miljö/ekonomi/maskinteknik eller likvärdigt område
3–5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
God kunskap inom Microsoft Office 365 med tillhörande applikationer
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system och ERP-system
Körkort
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriter
Det är meriterande om du har erfarenhet av budgetansvar
Det är meriterande om du har goda ekonomiska kunskaper och kan avläsa resultat och balansräkning och förstå viktiga företagsekonomiska begrepp


Övrig information
Arbetstid: Heltid
Kontaktperson: Carolina Lundgren (HR Specialist)
Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor kring tjänsten.
Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mellifiq AB Hägersten
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 16 september 2021

Postadress

Elektravägen 53
Hägersten, 12630

Liknande jobb


Interim fastighetschef till Kalmar!

Interim fastighetschef till Kalmar!

23 december 2024

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

20 december 2024

20 december 2024

Områdeschef

Områdeschef

19 december 2024