OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clevry har en online-plattform som erbjuder flexibla psykometriska verktyg och assessment-lösningar. Vi hjälper våra kunder att förenkla rekryteringsprocessen i varje fas, minska rekryteringstid och anställningskostnader - och hitta de bästa, mest lämpade kandidaterna. Våra psykometriska tester ersätter subjektiva och partiska anställningsbeslut och ger dig pålitligt stöd. Vi vill att det ska vara möjligt att använda test så brett som möjligt inom olika typer av organisationer - från nischade företag till globala aktörer.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill kliva in i rollen som Assessment and Advisory Sales Manager. Du kommer att jobba med försäljningen av Clevry’s Assessment Plattform i Sverige och vara med i att driva på expansionen nationellt. Plattformen är en Saas-lösning, med andra ord en IT-tjänst som tillhandahålls över internet. I nuläget har vi flera kunder och användare runt om i Sverige, Finland och internationellt, med ambitionen är att fortsätta växa ytterligare.
Som Sales Manager ansvarar du för hela försäljningsprocessen från start till slut. Utöver att själv prospektera och boka möten med nya spännande kunder kommer du att ha stöd från vårt team inom Sales Development, som bistår dig i detta. Ditt stora fokus är att träffa kunder, sköta avtalsförhandlingar och att stänga affärer. Arbetet hos oss är flexibelt och det är du själv som driver ditt arbete framåt och planerar hur din arbetsdag ser ut. Rollen kräver att du tar stort eget ansvar men bakom dig står ett team av engagerade kollegor som stöttar dig. Utöver det kommer du samarbeta med teamet på internationell nivå för att dela erfarenheter, tips och framgångar.
Clevry har även ett etablerat ben inom bemanning och rekrytering, du kommer därav jobba nära våra Account Managers inom Talent Acquisition och få goda möjligheter till cross-selling.
Sammanfattningsvis kommer du främst att:
- Ta ansvar för hela säljcykeln och kunddialog från prospektering till avslutande av affärer
- Prospektera och boka möten utöver stödet från SDR
- Genomföra kundmöten, ge plattformsdemos och förhandla avtalsvillkor
- Arbeta i nära samarbete med vårt Talent Acquisition-team för att öka cross-selling mellan affärsenheter
Din profil
- Erfarenhet inom B2B-försäljning. Det är meriterande om du har bakgrund inom bemanning-och rekrytering, psykometri eller Saas.
- God affärsförståelse och en förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter.
- Flytande svenska samt mycket goda kunskaper i engelska - tal och skrift.
Som person är du självgående, initiativtagande och orädd. Du trivs med att jobba mot tydligt uppsatta mål, strävar alltid efter att överträffa förväntningarna och vill hitta nya kreativa vägar för att komma framåt i ditt arbete. I rollen kommer du ständigt vara i kontakt med nyckelpersoner med varierande befattningar inom diverse företag. Därför krävs det att du är relationskapande och kommunikativ. Vidare håller du en hög aktivitet samt har förmågan att identifiera möjligheter och framtida affärer. Att sprida energi och dela glädje faller sig naturligt för dig, samtidigt som du håller en hög professionell nivå i allt du gör. Vi räknar med att du vill vara med och bidra till en stark sammanhållning och kultur.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi lever efter våra värderingar, där du kommer bli uppskattad för ditt arbete, dina idéer och din härliga energi! Jobba delvis remote och lägg upp dina dagar utifrån vad som passar dig bäst. Vill du jobba hemifrån eller träna mitt på dagen, kör hårt! Vi tror på work life balance så att du får de bästa förutsättningarna till en sund livsstil, med framgång både i jobbet och privat. Under resans gång kommer du att stöta på nya utmaningar, många skratt och massor av energi!