OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du teknisk eller ekonomisk bakgrund och vill arbeta för ett internationellt IT- och telecomföretag? Sök då tjänsten som Asset Manager redan idag!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Asset Manager kommer du att arbeta i team inom en supportorganisation, med alla faser av en teknisk utrustnings (assets) livscykel. Asset Management-teamet har ansvar för att följa och vidareutveckla processer och att säkerställa optimalt nyttjande av teknisk utrustning både finansiellt och användarmässigt, inom ramen för de finansiella och legala krav som finns. Teamet du kommer vara en del i arbetar med att planera, strukturera, registrera samt kontrollera och inventera utrustning för testmiljö inom Telecom och IT i finansiella och administrativa system. Arbetet har nära koppling till inköp och godsmottagning.
Om företaget
Vår kund arbetar med el och teleinfrastruktur. De finns i hela världen och är cirka 3000 anställda totalt. I Sverige arbetar idag ca 200 personer. I Linköping arbetar företaget med installation, resurskonsulting, helpdesk samt fältverksamhet inom el/tele.
Din profil
För att lyckas i rollen ställs följande krav:
• Teknisk och/eller ekonomisk bakgrund
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skift
• Vana av Office-paketet
Det är dessutom meriterande om du uppfyller någon av dessa krav:
- Erfarenhet av tekniskt eller ekonomiskt arbete/utbildning (ex. inköp- eller logistik-utbildning)
- Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem
- God förståelse och intresse för ekonomi
Som person är du öppen och kommunikativ. Du trivs med att ha kontakt med olika människor, genom kommunikation på svenska såväl som på engelska. I ditt arbetssätt är du strukturerad och tycker om ordning och reda. Du är uthållig och analytisk och förstår vikten av finansiella och legala krav. Du trivs med operativa och administrativa uppgifter och är samtidigt engagerad i att utveckla företagets processer framåt.
Att ha teknisk kunskap är inget krav, men du får gärna ha ett intresse av att arbeta i ett tekniskt företag.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: 1/9
Omfattning: Heltid, uthyrning minst ett år
Arbetstider: Mån-fre 8-17
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996