Asset Manager till W3 Energy

Asset Manager till W3 Energy

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Asset Manager till W3 Energy i Umeå eller Piteå. Denna roll passar dig som är har en god förståelse för företagsekonomi och har ett brinnande tekniskt intresse. Är du dessutom strukturerad och har en god analytisk förmåga ska du läsa mer i annonsen nedan!

Om företaget
W3 Energy är en ledande aktör på den nordiska energimarknaden och vår kärnverksamhet är att förvalta vindkraftparker, såsom drift, administration, ekonomi och IT. I dagsläget förvaltar vi över 800 MW vindkraft. Projekten varierar i storlek och omfattar allt ifrån enskilda till flera hundra verk.

Du kanske känner till oss under namnet Svevind Solutions? Vi heter nu W3 Energy och är idag en helt svenskägd och oberoende aktör på den nordiska vindkraftmarknaden.

Vill du vara med att bidra till att öka mängden förnybar el i Sverige? W3 Energy fortsätter att växa och nu utökar vi vårt team för att möta framtidens utmaningar inom aktiv vindkraftsförvaltning.

Dina arbetsuppgifter
Du är spindeln i nätet mellan vår tekniska och ekonomiska avdelning och tillser att leverans sker med hög kvalitet och i rätt tid. Som Asset Manager kommer du att bli stommen i vårt team och utgå från något av våra kontor i Umeå eller Piteå. Som Asset Manager är du väl insatt i våra kunders verksamhet och tillhandahåller dess ägare och finansiärer med relevanta analyser och rapporter. Vidare arbetar du och fattar beslut inom ramen för de befogenheter kunden har gett dig, för att driva och utveckla den dagliga verksamheten i bolaget och överträffa våra kunders förväntningar.

Exempel på arbetsuppgifter

- Rapportering och kontakt med banker, finansiärer och ägare av vindkraftparker
- Likviditetsplanering och ansvarig kontakt för valutaväxling och likviditetshantering
- Kontaktperson mellan ägare/bolagsansvariga och redovisning och även andra intressenter (ex. markägare och avtalsparter)
- Avstämningar av intäkter och kostnader i projektbolagen samt löpande av redovisning.
- Bistå med underlag till att projektbolagen sköter sina betalningar i tid
- Hantera försäkringsärenden
- Delta och föredra på projekbolagets high level meeting


Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har några års arbetslivserfarenhet av liknande befattning samt civilingenjörs-, civilekonomutbildning eller motsvarande från högskola eller universitet.

Erfarenhet från vindkraftbranschen är såklart meriterande men inte avgörande.

Du är en naturlig ledare och koordinator med en bra förmåga att samarbeta med hela organisationen. Vidare har du en god förståelse för företagsekonomi och finansiering. Med en god analytisk förmåga och genom att kunna se samband mellan olika processer är du en del i att leverera tjänster av hög kvalitet till våra kunder. Du uppskattar att arbeta kund- och resultatinriktat och ser det som motiverande att effektivisera processer och arbetssätt.

Du kommer att ha löpande kontakt med banker, finansiärer, och kunder vilket innebär att din förmåga att kommunicera också är väldigt viktig. Detta såväl på svenska som på engelska då kommunikation sker såväl internt som externt. Du har ett stort intresse och fallenhet för teknik det gäller att snabbt förstå, tolka samt prioritera driftinformation för att sen kunna förklara för våra kunder och ställa krav på snabb åtgärd från leverantör.

Tjänsten kräver goda datakunskaper i Officepaketet. B-körkort krävs.


Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar W3 Energy med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, dock senast 20 augusti 2020. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Ellen Berg, tel: 0910-770980, e-post ellen@wikan.se

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.
Placeringsorten är Umeå alt. Piteå.

Erbjudande

Du får möjlighet att jobba i en framtidsbransch med trevliga kollegor, huvudkontoret i Umeå är beläget på Umestans Företagspark i en kontorsbyggnad som har certifierats med "Miljöbyggnad Guld". Förutom vår omtanke för miljö har vi också omtanke för våra anställda, vi erbjuder därför flexibel arbetstid, fri träning i extern gymanläggning. Vi erbjuder alla anställda vår trygghetspolicy som innefattar tjänstepension, sjukförsäkring, tjänstegruppliv, olycksfallsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada och privat sjukvårdsförsäkring.


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2020
  • Ansök senast: 20 augusti 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024