Asset Manager (Tillgångsförvaltare) till verksamhet i Linköping

Asset Manager (Tillgångsförvaltare) till verksamhet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Asset Manager (Tillgångsförvaltare) spelar du en avgörande roll i utvecklingen av verksamhetens arbetssätt och förbättringen av dess processer. Du kommer att vara en del av teamet för operativ utveckling, inom enheten för livscykelhantering av hårdvarutillgångar. Tillsammans med engagerade kollegor kommer du att driva förändring och optimera verksamheten. Du kommer även att spela en nyckelroll i förbättringen av företagets datakvalitet.

I din roll som Asset Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Att tillsammans med teamet utveckla dokumentation för processer samt delta i implementeringen
- Delta i förstudier om hur verksamheten kan utveckla dess arbetssätt, verktyg och datamodeller
- Delta i aktiviteter för datakvalitet för att öka noggrannheten i hårdvaruinventarier
- Administrera ovanstående uppgifter och samarbeta med olika lokala team och processer.

Om dig
Vi söker dig som har passion och engagemang för att göra skillnad. Du är en driven person som är intresserad av att förstå verksamheten och bidra till dess framgång. Du har erfarenhet av att driva processutveckling och förbättringsarbete. Din analytiska förmåga samt förmåga att arbeta både självständigt och i team kommer att vara värdefull. Du har tidigare erfarenhet inom hantering av hårdvaruaktiva tillgångar och har goda kunskaper i Excel samt analys av data. Kommunikation är en styrka för dig, både på engelska och gärna även på svenska.

Viktigt för tjänsten:
- Eftergymnasial utbildning, gärna mot ekonomi, logistik och industri (ex industriellekonomi eller business management)
- Erfarenhet av administration kring hårdvarutillgångar
- Erfarenhet av processutveckling och förbättringsarbete
- Goda kunskaper i Excel
- Stark analytisk förmåga
- God kommunikationsförmåga på engelska och gärna även på svenska

Meriterande:
- Erfarenhet av SAP
- Erfarenhet av Jira

Om vår kund
Verksamheten är ett svenskt multinationellt nätverks och telekommunikationsföretag med huvudkontor i Stockholm. Företaget säljer infrastruktur, mjukvara och tjänster inom informations och kommunikationsteknik för telekommunikationstjänsteleverantörer och företag, inklusive bland annat 3G-, 4G- och 5G-utrustning samt Internet Protocol (IP) och optiska transportsystem. Företaget har cirka 100 000 anställda och är verksamt i mer än 180 länder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Robin Hermansson, via Adecco på 010 – 173 73 00.

Du kan också kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Asset Manager, Tillgångsförvaltare, Processutveckling, Datakvalitet, Hantering av hårdvaruaktiva tillgångar, logistik, ekonomi, systemvetenska, Excel.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 29 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024