Asset Manager(inköpsadministratör) till Ericsson!

Asset Manager(inköpsadministratör) till Ericsson!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Asset Manager (Inköpsadministratör) kommer du arbeta i ett globalt team med inköp av utrustning för testmiljö inom Telecom och IT. Du analyserar hur inköpet bör hanteras och kontrollerar att det finns godkänd budget. Du kommer ansvara för ärendehantering, "tickets" från interna beställare, specificerade med korrekt inköp gentemot en global inköpsorganisation.

Vidare kommer du lägga beställningar på licenser, teknisk utrustning och databasservrar till kablar och simkort. Du kommer också följa upp godset när det anländer. En stor del av den utrustning som beställs kommer du även att vara ansvarig för att registrera i de affärssystem Ericsson använder sig av.

I din roll som Asset Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Inköp
- Analys och uppföljning
- Medföljande administration

Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska påbörjas omgående och sträcker sig året ut med chans till förlängning.

Om dig
Du besitter minst gymnasial utbildningsnivå samt tidigare arbetslivserfarenhet inom administration. Du behöver inte ha någon direkt teknisk kunskap men gärna intresse av att arbeta i en teknisk organisation. Har du erfarenhet av att jobba på Ericsson eller andra större bolag är der meriterande för tjänsten. 

Arbetet kräver att du arbetar strukturerat och är noggrann. Du bör trivas med operativa uppgifter samt besitta viljan av att arbeta med förbättringar då Ericsson ständigt försöker att förbättra och tydliggöra sina processer.
Det är viktigt att du kan kommunicera bra på svenska och engelska både i tal och skrift, då du har kontakt med företagets anställda över hela världen.

Vana av att använda Microsoft Office (Word, Excel, Power Point, Outlook) är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem sedan tidigare.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom inköp
- Kunskap och arbetslivserfarenhet av att arbeta strukturerat och konstruktivt
- Utpräglade kommunikativa egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsarbetet sker löpande.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Tove Bohlin via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Inköp

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023