Assistansansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och förändra?

Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats! Plusfamiljen är en omsorgsverksamhet för dig och familjen. Genom våra tjänster ska vi vara drivande i att ge varje människa rätten att leva sitt liv efter sin dröm. Vi är verksamma inom personlig assistans, HVB för ungdomar samt barnmorskeledd födelsevård. 

Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. För oss handlar vårt arbete att i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest. Oavsett vilken yrkesroll du har inom Plusfamiljen är det här något som utmärker oss i vårt sätt att jobba. Våra ledord - mänskligt, nytänkande och engagerade genomsyrar allt vi gör. Vi arbetar för innanförskap och delaktighet, tänker utanför boxen och ger alltid lite mer än förväntat till både kunder och kollegor.

Verksamhetsområdet Funka inom Plusfamiljen jobbar med personlig assistans för barn och ungdomar. Nu söker vi dig som vill göra skillnad varje dag! Som assistansansvarig på Plusfamiljen Funka ansvarar du för ett tiotal kundfamiljer med ca 40 anställda personliga assistenter. Arbetet innebär till stor del personalledning men innefattar även nära kontakt med familjen (kunden). Ytterligare en stor del av arbetet består av myndighetsansökningar och utredningar därför är tidigare erfarenhet av att skriva och utreda meriterande.

Din roll består av operativt ansvar för tre delar; kunder, personal och ansökningar. Inom varje område ansvarar du för att planera, strukturera, genomföra och följa upp arbetet.

Dina arbetsuppgifter innebär: 

• Att vara familjernas primära kontaktyta: skapa och vårda relationerna med dem. Enstaka resor till kunder i andra delar av landet kan förekomma.
• Rekrytering och onboarding av personliga assistenter för dina kunder. Representera företaget vid rekryteringsmässor och möten med potentiellt nya kunder. Självständigt driva rekryteringsarbetet för att behålla kandidatinflödet.
• Schemaläggning och bemanning för dina kunder. Viss bemanningsberedskap kvällar och helg ingår i tjänsten.
• Chefsansvar över dina kunders personliga assistenter, inkl. medarbetarsamtal, daglig coachning och förebyggande arbetsmiljöarbete.
• Hjälpa kunder med ansökningar samt bereda underlag för ansökningar som skall vidare till jurist. Kontakter med myndigheter, sjukvård, habilitering.
• Utveckla interna rutiner och processer inom ramen för din roll
• Budgetansvar för dina kunder


Vi söker dig med stort engagemang som känner dig trygg i rollen som assistansansvarig inom personlig assistans. Vi tror att du har arbetat som konsultchef, kundansvarig eller en liknande roll där du både har har haft ett personalansvar och ett kundansvar. Här förväntas du fatta egna beslut och självständigt driva ditt ansvarsområde.

Som person är du social och strukturerad och kan hantera såväl administrativa detaljer som att se helhetsperspektivet. Du drivs av en vilja att utveckla verksamheten, medarbetarna och dig själv. Du är serviceminded, lösningsfokuserad, kommunikativ och har förmåga att kombinera det operativa arbetet med ett strategiskt och ekonomiskt tänkande. Du är van att hantera det mesta som kan uppstå i en mindre organisation och har ett genuint prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt och har lätt för att anpassa dig och tänka om i en vardag med snabba förändringar och nya bud. Du har förmåga till att engagera och motivera medarbetare och arbetskamrater samt tar tillvara på andras kompetenser och idéer. Vidare ser vi att du är aktiv och närvarande som chef för dina medarbetare ute hos kund och kan hantera såväl sakfrågor som människor på ett professionellt sätt. Du är lyhörd och är bra på att kommunicera både i tal och i skrift.

Erfarenhet av personlig assistans på chefsnivå är mycket meriterande, likaså erfarenhet av att skriva eller bedöma ansökningar och utredningar. Du har en högskoleutbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap ,socialt arbete eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig. 

Vad kan vi erbjuda dig?

Plusfamiljen Funka är en prestigelös arbetsplats med mycket hjärta, jäklaranamma och högt till tak. Tråkmånsar göre sig icke besvär. Självklart har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag och allt sånt där, men vi vill att du ska vara här för att du är rätt person på rätt plats – att Plusfamiljen är din plats på jorden. Du kommer att få världens bästa kollegor som ger järnet varje dag för att våra kunder ska tycka att vi är bäst. Om du känner igen dig i beskrivningen att vilja göra världen till ett härligare ställe, och vill arbeta med likasinnade – då ska du söka dig till oss! Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Li Lodén

Anne-Li Lodén

Anne-Li Lodén
0852024000
Golli yarandpour

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plusfamiljen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

Torsgatan 7c
Stockholm

Postadress

Torsgatan 7c
Stockholm, 11123

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024