OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aberia Assistans AB har verksamhet över hela Sverige, från Kalix i Norr till Helsingborg i söder och har idag totalt 80 kunder och 250 anställda. Vi är väldigt måna om att vara en service för våra kunder. Vi tror på personliga assistanslösningar, personlig service och vår strävan som företag är att ständigt utvecklas tillsammans med våra kunder och anställda.
2016 köpte Aberia Healthcare AB majoriteten i Marcus Assistans AB och Östergötlands Humanassistans AB. Aberia A/S koncernen omsätter totalt 850 Nok om året, har 1200 medarbetare i Sverige och Norge.
Vi har idag kontor i Solna, Linköping och Örebro och vi tillämpar flexibilitet relaterat till kontorsplacering. Tjänsten innebär resor vilket ställer krav på att du har körkort.
Assistanschef
Rollen som assistanschef innebär att du har kund- och personalansvar. Du ansvarar för att utforma och utveckla den personliga assistansen enligt kunds önskemål och i linje med LSS intention och målsättning.
I det dagliga arbetet kommer du att rekrytera, hantera ansökan och omprövning, ansvara för arbetsmiljö och personalärenden, kvalitet, budget och uppföljning samt att löpande utveckla assistans och medarbetare. Du blir en viktig nyckelperson i den personliga assistansens alla delar vilket ställer höga krav på självständighet och handlingskraft. Att du har fokus på kund och en hög servicenivå är lika självklart för oss som att du har en välgrundad människosyn som bygger på allas lika värde.
Vi är alla experter och processägare inom våra kompetensområden. Du kommer att ha ansvar för ekonomiområdet så vi tror att du har erfarenhet, vilja och driv att utveckla processer inom området.
Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag, work-life balance, frihet under ansvar, flexibilitet i vart vi arbetar ifrån, löpande kompetensutveckling, goda utvecklingsmöjligheter och hög delaktighet.
Kravprofil
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av personlig assistans och goda insikter i LSS intention och målsättning.
Goda kunskaper inom personalarbete.
Goda kunskaper av assistansersättning och assistansekonomi, budget och uppföljning.
En för tjänsten relevant högskoleutbildning, företrädesvis eller dokumenterad arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
Goda kunskaper i IT-system, dokumentationssystem.
Mycket bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och det är meriterande om du behärskar fler språk.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan eller dina frågor till rekryteringsteamet via mail: rekrytering@aberia.se
Innan anställning kommer en bakgrundkontroll mot godkännande att göras.