OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Assistanschef har du ett övergripande ansvar för ett antal uppdrag. Du ansvarar för brukaren och medarbetarna som ingår i uppdragen. Ditt mål är skapa möjligheter för att brukaren ska få en så god livskvalitet som möjligt, främst genom att aktivt arbeta med personalfrågor och trivsel hos medarbetare. Du leder och fördelar arbetet för verksamhetens personliga assistenter i dina uppdrag.
Som Assistanschef ansvarar du också för att leda, driva och utveckla de enskilda grupperna med en ständig utveckling av kvalitet. Vidare ansvarar du för att företagets värderingar, policys och koncept efterlevs.
Vi tror att du känner igen dig i egenskaper och förmågor så som god kommunikation, flexibilitet, prioriteringsförmåga samt en god förmåga att leda genom andra. Som person ser vi att du är en social och empatisk person med hög integritet. Du är driven, positiv och lösningsfokuserad. Du ska kunna leda, fördela och fatta beslut i arbetet och trivas i rollen som spindeln i nätet.
Dina arbetsuppgifter:
- Personalansvar
- Ansvara för rekrytering av assistenter utifrån kundens behov och önskemål
- Personalmöten
- Schemaläggning
- Social dokumentation
- Kontakt med berörda myndigheter och övriga berörda parter kring kunden
Din bakgrund:
- Beteendevetenskaplig, socialpsykologisk, socionom, personal vetenskaplig högskoleutbildning eller liknande.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet från att leda och fördela arbete
- Tidigare arbetat med rekrytering och/eller personalfrågor
- Arbetat med personalansvar
- Tidigare erfarenheter av LSS/funktionsnedsättningar
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Kollektivavtal: Fremia/Kommunal, Vision
Tillträde: Efter överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Helen Järling
Magnus Andersson
+46704985092