OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frej Assistans har sedan 1995 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättningar.
Vi brinner för att skapa en bra livskvalitet för personer med autism och förverkligar den drömmen genom att investera mycket i utbildning och handledning.
Som assistanschef på Frej har du ett övergripande ansvar för ett antal uppdrag. Du ansvarar för brukaren och medarbetarna som ingår i uppdragen. Ditt mål är att skapa högsta möjliga livskvalitet för brukaren genom att aktivt arbeta med nöjda medarbetare. Du leder och fördelar arbetet för verksamhetens personliga assistenter i dina uppdrag.
Som assistanschef ansvarar du också för att leda, driva och utveckla de enskilda grupperna med en ständig utveckling av kvalitet. Vidare ansvarar du för att företagets värderingar, policyers och koncept efterlevs.
Vi tror att du känner igen dig i egenskaper och förmågor så som god kommunikation, flexibilitet, prioriteringsförmåga samt en god förmåga att leda genom andra.
Dina arbetsuppgifter:
- Personalansvar
- Ansvara för rekrytering av assistenter utifrån kundens behov och önskemål
- Personalmöten
- Schemaläggning
- Social dokumentation
- kontakt med berörda myndigheter och övriga berörda parter kring kunden
Din bakgrund:
- Beteendevetenskaplig, Socialpsykologisk, Socionom eller personalvetenskaplig högskoleutbildning eller liknande.
Vi ser det som meriterande om du har:
- erfarenhet från att leda och fördela arbete
- tidigare arbetat med rekrytering och/eller personalfrågor
- arbetat med personalansvar
- tidigare erfarenheter av LSS/funktionsnedsättningar.
Som person ser vi att du är en social och empatisk person med hög integritet. Du är driven, positiv och lösningsfokuserad. Du ska kunna leda, fördela och fatta beslut i arbetet och trivas i rollen som spindeln i nätet.
Anställningsform: Heltid, tillsvidare.
Kollektivavtal: Fremia och Vision/Kommunal
Kontaktpersoner på detta företaget
Helen Järling
Magnus Andersson
+46704985092