Assistanskonsulttrainee/Bemanning

Assistanskonsulttrainee/Bemanning

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är en privat assistans-anordnare och erbjuder personlig assistans till assistansberättigade inom ramen för LSS. Verksamheten startade i Hudiksvall 1994 och sysselsätter idag över 600 anställda.
Vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige, med tyngdpunkt på norra Mellansverige.
Företaget har sitt huvudkontor i Hudiksvall och ett lokalt kontor i Karlstad, Östersund, Göteborg, Stockholm och Umeå.
Assistanskonsulttrainee/Bemanningsassistent
Vi växer och utvecklas, därför behöver vi förstärka vårt team.
Vi vill att du skall kunna växa i yrkesrollen så därför kommer vi erbjuda dig att på delar av tjänsten gå ett traineeprogram till att bli assistanskonsult. Att arbeta som assistanskonsult hos A-Assistans Leimir AB är ett krävande, men samtidigt mycket stimulerande arbete med kunden i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på sikt blir att ansvara för ett antal kunder och deras personliga assistenter. Arbetet är framförallt av kundstödjande och personalledande karaktär men innefattar även ett visst ekonomiskt ansvar.
Den andra delen av tjänsten är bemanningsassistent vilket innebär arbets­uppgifter som att ringa arbetssökande och sålla genom telefonintervju vilka som passar kundens behov och sedan kalla dem till intervjuer, hjälpa alla assistanskonsulter att bemanna akuta pass samt ibland bemanna företagets akutbemanningstelefon, viss personaladministration och vara behjälplig vid evenemang.
Tjänsten är på 100% med fast månadslön. Löneförmån: 2000 kr/år i friskvårdsbidrag. Tillträde enligt överenskommelse.
6 månaders provanställning.


Vem är du?
Du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift, ha goda datorkunskaper och mycket bra social kompetens. Erfarenhet av personlig assistans är en merit dock inte ett krav. Du behöver köra bil i tjänsten så körkort är ett krav.
Arbetet innebära vissa intensiva perioder så du behöver kunna arbeta under tidspress emellanåt. Utbildning inom personaladministration, arbetsrätt eller annan relevant erfarenhet eller utbildning är av betydelse. Vid rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska vara icke rökare.


Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan snarast dock senast den 19 februari 2023.
Vi behandlar alla ansökningar löpande, så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatumet.
Ansökan via e-post till: mira.jonsson@a-assistans.se
Frågor om tjänsten besvaras av Martin Molin telefon 0650-54 15 54, alternativt Madeleine Steding telefon 0650-541580
Läs gärna om oss på vår hemsida: A-Assistans.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Hudiksvall HUDIKSVALL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Postadress

Kastellvägen 2 C
HUDIKSVALL, 82455

Liknande jobb


Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

8 januari 2025

3 januari 2025