Assistanskoordinator

Arbetsbeskrivning

Assistansanordnaren Kooperativet EMIL har funnits sedan 1994. Det är en ideell, partipolitisk och religiöst obunden samt icke vinstdrivande verksamhet. Kooperativet EMIL arbetar för alla människor med rätt till personlig assistans, oavsett funktionsnedsättning. Kooperativet EMIL arbetar med ett brett kooperativt synsätt, där alla medlemmar ges samma rättigheter och möjligheter.

Då en av assistanskoordinatorerna går i pension söker vi nu en ny medarbetare

Arbetsbeskrivning:
Arbetet för medlemmen och assistenterna leds av kontorets personal, som består av verksamhetschef, fyra koordinatorer samt tre administrativa tjänster. Som assistanskoordinator har du ansvar för att samordna och leda arbetet i Kooperativet Emils assistentgrupper. Uppdraget utgår från medlemmens önskemål och behov. Med stöd av verksamhetschef innebär arbetet i första hand en nära kontakt med medlemmen, anhöriga och assistenter. Därav krävs ett genuint intresse för och kunskap om människor och relationer.

Då arbetsuppgifterna är varierande krävs att du är flexibel i både tanke och handling samt har en god empatisk förmåga och social kompetens. Arbetet innebär även att handleda assistentgrupper, hålla möten samt ha huvudansvar för vissa utbildningsinslag riktade mot assistenter.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en akademisk examen såsom beteendevetare, socionom alternativt utbildning som bedöms likvärdig. Utgångsläget är att du har kunskaper om LSS och funktionsnedsättningar. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att leda grupper och att du självständigt kan prioritera och fördela arbetet. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för Kooperativet Emils verksamhet.

Detta kräver att du är trygg i dig själv och i din yrkesroll, samt att du med en positiv utgångspunkt ser arbetsuppgifterna som en utmaning att lösa med medlemmens bästa i fokus. Arbetsuppgifterna kräver vidare att du har grundläggande datakunskaper och kan uttrycka dig i tal och skrift. Du ska även ha körkort.

Anställningens omfattning:
Arbetet är en tillsvidare heltidsanställning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 18 juni 2015 till info@kooperativetemil.se
För mer information besök gärna vår hemsida www.kooperativetemil.se eller ring verksamhetschef Mia Pakarinen 016-517429

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskoordinator Erika Fredriksson
016-517426
Assistanskoordinator Erika Fredriksson
016-517426
Assistanskoordinator Mona Berglund
016-517442
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-517430
Assistanskoordinator Lotta Korell
016-517428
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-14 70 64
Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-14 70 64
Verksamhetschef Mia Carlsson
016- 517429
assistanskoordinator Cina Jangeborn

Assistanskoordinator Cina Jangeborn
016-517430

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kooperativet EMIL ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 maj 2015

Besöksadress

Lagerkvistgatan 2
None

Postadress

Lagerkvistgatan 2
ESKILSTUNA, 63346

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024