OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare.
Vi söker nu en engagerad och lösningsfokuserad person som vill arbeta som assistanskoordinator hos oss.
I rollen kommer du ha ett övergripande ansvar för att koordinera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete.
Vi vill att du ska ha erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare och att du är bekant med LSS, den lagstiftning som ligger till grund för vårt verksamhetsområde. Eftersom allt arbete ska ske med utgångspunkt i våra värdeord, Empati, Livsglädje, Frihet och Ansvar, så behöver du ha en tydlig bild av vad dessa ord står för och du måste också känna dig bekväm med den definition som ELFA Assistans har valt för orden. Vidare är vi i behov av dig som kan hantera persiska/dari och svenska i tal och skrift och som känner dig bekväm med att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på båda språken. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. Du behöver trivas i ett förhållandevis lugnt tempo med återkommande arbetsuppgifter samtidigt som du behöver ha en extra växel att lägga i när det behövs.
I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats med trevliga kollegor och ett arbete med möjlighet till utveckling, både i rollen som assistanskoordinator och inom företaget i stort.
Eftersom vi har brukare på flera orter i landet kommer arbetet att innebära en del resor. B-körkort är ett krav och tjänstebil finns att tillgå. Tjänsten är på 75% och kan utökas till 100% inom snar framtid, din arbetstid kommer i grunden vara måndag-fredag mellan 8-17, men detta kan avvika vid möten och aktiviteter
Tillträde: enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Camilla Franzén
Meriam Ibrahim
08-700 20 60
Kamil Guorie
Uppdragsansvarig Anna Selinder
08-7002060
0761162222
Uppdragsansvarig Camilla Franzén
08-7002060
0767777448
Uppdragsansvarig Eva Lundin
087002060
0767753777
Uppdragsansvarig Hanna Nilsson
08-700 20 63
Verksamhetschef Camilla Franzén
08-7002060
0767777448
Meriam Ibrahim
087002060
Meriam Ibrahim
087002060