OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen kommer du ha ett övergripande ansvar för att koordinera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete. Eftersom vi har brukare på flera orter i landet kommer arbetet att innebära en del resor.
Läs vidare och ansök om du:
Är utbildad socionom eller annan eftergymnasial utbildning inom socialt arbete och omsorg
Har tidigare erfarenhet av personlig assistans
Är bekant med LSS
Har 1-2 års erfarenhet av en likande roll
Talar arabiska
Har goda kunskaper i svenska, såväl i skrift som i tal
Har B-körkort
I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. Du behöver trivas i ett förhållandevis lugnt tempo med återkommande arbetsuppgifter samtidigt som du behöver ha en extra växel att lägga i när det behövs. I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats med trevliga kollegor och ett arbete med möjlighet till utveckling, både i rollen som kundansvarig och inom företaget i stort.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare.