OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att hjälpa människor och vill utvecklas inom kundservice och kommunikation? Vill du få in en fot i försäkringsbranschen och har ett öga för detaljer? Är du ute efter ett extrajobb att ha parallellt med studierna eller annan sysselsättning? Sök då tjänsten som assistanskoordinator på deltid hos oss på SOS International.
Vi söker dig som vill vara knytpunkten mellan försäkringsbolag, kund och assistansorganisation. Vi hjälper våra kunder i olika försäkringsärenden dygnet runt och din viktigaste uppgift är att vara vår kontakt gentemot kunden. För oss är det viktigt att ha roligt i teamen och vi är stolta över det arbete vi gör.
Om tjänsten
Som assistanskoordaintor hjälper du människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du exempelvis koordinerar och hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du hanterar även akuta försäkginsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. Ditt största fokus är att svara i telefon och hjälpa kunder utifrån deras förutsättningar och vid lugnare perioder arbetar du med administration.
Du erbjuds
* Arbete i en spännande, varierande och utmanande roll
* Ett engagerat gäng kollegor och stöttande ledare
* En arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar
* Förmånliga villkor enligt kollektivavtal
* Distansarbete några arbetspass i veckan i dialog med närmsta chef
* Vi värdesätter kvalitét och är ISO-certifierade (dvs använder oss av välbeprövade arbetssätt)
Du arbetar främst på vår larmcentral i Danderyd, nära Mörby Centrum, i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till kollegor och ledare.Tjänsten startar med två veckor utbildning där det varvas teori, praktik och handledning så du blir trygg i din nya roll.
Vem söker vi?
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång och därför är det viktigt att du, precis som vi, sätter kunden i fokus och är engagerad i ditt arbete. När det är många som ringer till oss behöver vi vara initiativtagande och flexibla så vi kan bemöta varje kund utifrån deras behov. Rollen kräver hög simultanförmåga samt organiserande förmåga.
Grundkrav för tjänsten är att du ska ha fyllt 18 år vid tillträde. Du ska även kunna svenska flytande och engelska på god nivå.
Det finns inga utbildnings- eller erfarenhetskrav för tjänsten, tidigare erfarenhet inom servicebranschen, kundtjänst och/eller larmcentralarbete är meriterande. Att ha körkort är en meriterande förkunskap.
Övrig information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning med start enligt överenskommelse. Omfattningen är på ¨33% med arbetstider förlagda på varannan helg samt någon eller några kvällar i veckan. Du kommer även ha förtur till sommarjobb hos oss vid intresse.
Lönesättning sker i enlighet med kollektivavtalet, du får en grundlön och OB-tillägg för arbete under obekväma tider.
Är det dig vi söker?
Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Du behöver inte bifoga CV eller personligt brev i detta steg i processen, fyll istället i det frågeformulär som finns i ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess.
Har du frågor kring tjänsten eller SOS International är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot att höra från dig!
Om SOS International – en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. Bolaget grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg