OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi skadereglerare och assistanskoordinatorer till vår operativa enhet
Falck Global Assistance AB / Stockholm
Har du nerver av stål och ett hjärta av guld?
Brinner du för att hjälpa människor och ge service?
Vill du ha ett spännande extrajobb med varierande arbetsuppgifter och goda möjligheterför tillsvidareanställning.
Då är du varmt välkommen till oss på Falck Global Assistance!
Vi söker motiverade medarbetare till att assistera och hjälpa människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter där din omdömesförmåga och dina språkkunskaper kommer att användas varje dag. Vi förväntar oss att du är handlingskraftig och förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.
Tjänsten
Arbetet på alarmcentralen innebär att hjälpa resenärer och utlandsanställda och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Som medicinsk assistanskoordinator är du ofta den första person som den som råkat ut för en skada eller sjukdom är i kontakt med. Du hjälper och assisterar människor utomlands och ingen dag är den andra lik. En dag kan innebära att beställa en ny hemresa åt en familj i Spanien som inte kan resa hem som planerat p.g.a. sjukdom eller att hitta ett rekommenderat sjukhus åt en gravid kvinna som är utstationerad i Indien. Arbetet på skadeavdelningen innefattar skadereglering och andra administrativa uppgifter på uppdrag av våra försäkringskunder.
För att lyckas i tjänsterna som medicinska assistanskoordinator och skadereglerare är det viktigt att du:
- Har hög servicekänsla och kan ge mycket god kundservice via telefon.
- Har mycket goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter både på svenska och engelska och gärna ett annat nordiskt/europeiskt språk
- Arbetar strukturerat och är beslutskraftig och ansvarsfull
- Har förmåga att prioritera uppgifterna korrekt när det är högt arbetstempo och många telefonsamtal
- Är flexibel och effektiv
- Kan arbeta oregelbundna tider och vissa helger
- Har goda IT-kunskaper
- Har internationell erfarenhet och är resvan
Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring, d.v.s. vardagar, kvällar och helger inom tidsramen 06:30 och 22:30. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.
Vi erbjuder:
En spännande och unik tjänst hos en internationell koncern med över 100 års erfarenhet i att assistera och hjälpa människor. Med dina kunskaper och din personlighet får du möjlighet att göra skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Du kommer att bli en del av ett företag där innovation och hög kompetens står i fokus.
Hos Falck Global Assistance vill vi skapa en arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen och där arbetsuppgifterna ger tillfredsställelse. Dessutom är det viktigt att våra medarbetare förstår att kunden alltid är i fokus och att varje medarbetare har förmåga att förmedla komplexa budskap på ett empatiskt sätt.
Rekryteringsprocessen:
Det är viktigt för oss att vi har de rätta medarbetarna hos Falck Global Assistance. Det är också viktigt för oss att våra framtida kollegor får en trovärdig bild av Falck Global Assistance och en inblick i hur arbetet fungerar hos oss i praktiken. Därför bjuder vi in relevanta kandidater löpande till en intervju på vårt kontor i Liljeholmen. Här får kandidater möta framtida ledare och kollegor som berättar om arbetet och hur det är att jobba hos Falck Global Assistance.
Anställningsform:
- timanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning
Kontakt och ansökan
Skicka din ansökan med CV och meritförteckning direkt till Sweden Operations Manager: alexander.steen@falck.comså snart du kan. Vi behandlar ansökningarna löpande.
Referenser, betyg och andra relevanta dokument medtages till en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kersti Lagercrantz