Assistansrådgivare

Arbetsbeskrivning

Särnmark erbjuder sedan 1992 individuellt utformad service i form av administration, kompetensutveckling, råd och stöd (lagstiftningsområden LSS och LASS) till personer som är berättigade till personlig assistans.Flertalet av Särnmarks drygt 160 kunder driver sin assistans i enskilda firmor och är därmed både arbetsledare och arbetsgivare för sina personliga assistenter.På kontoret är vi ca 20 medarbetare och vi sitter i nya lokaler i Solna Business Park (Sundbybergs station med T-bana och pendel).Vi söker nu dig som vill arbeta som assistansrådgivare på Råd & Stödavdelning. Dina arbetsuppgifter Du blir en av 5 assistansrådgivare och har ansvar för upp till 40 kunder.Du ger service, råd och stöd i frågor som rör våra kunders arbetsledarroll samt i assistansrelaterade frågor.Det innebär allt från personalfrågor i allmänhet som arbetsrätt, rekrytering och schemaläggning, till konflikter i arbetsgruppen eller frågor om integritet och gränsdragning.Du är även insatt i det som rör kundernas ekonomi och lönesättning.Du deltar i och medverkar till utvecklingen av de kurser vi håller för arbetsledare och assistenter. Kvalifikationer och erfarenheter .Du har ett intresse för, och gärna erfarenhet från vårt verksamhetsområde och vill vara med och förvekliga LSS intentioner..Du har ett öppet och fördomsfritt förhållningssätt och en stark känsla för människors integritet..Du har akademisk examen, till exempel som socionom, jurist eller inom beteendevetenskap..Du är serviceinriktad, effektiv och genuint engagerad i att söka svar och lösningar för kunderna..Du är lyhörd och har förmåga att hantera situationer av olika karaktär och ge individuellt utformad service..Du klarar av snabba omställningar mellan olika arbetsuppgifter och periodvis högre arbetsbelastning..Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift..För att du ska kunna vara ett professionellt stöd i svåra situationer krävs det att du har god självkännedom och är trygg i dig själv. Arbetet med att tillsätta tjänsten kommer att pågå löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.Ange i din ansökan när du har möjlighet att tillträda tjänsten.Märk din ansökan "Assistansrådgivare".

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 september 2007
  • Ansök senast: 13 oktober 2007

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024