Assistansrådgivare; Särnmark Ekonomiassistans

Arbetsbeskrivning

2[plats. Särnmark erbjuder sedan 1992 individuellt utformad service i form av administration, kompetensutveckling, råd och stöd (lagstiftningsområden LSS och LASS) till personer som är berättigade till personlig assistans.Särnmark har kontor i Stockholm, Uppsala, Linköping och i Visby.Flertalet av Särnmarks drygt 215 kunder driver sin assistans i enskilda firmor och är därmed både arbetsledare och arbetsgivare för sina personliga assistenter.På kontoret i Stockholm är vi ca 25 medarbetare och vi sitter i nya lokaler i Solna Business Park (Sundbybergs station med T-bana och pendel).Vi söker dig som vill arbeta som assistansrådgivare på Råd&Stöd-avdelning i öppet kontorslandskap. Vi är ett företag som växer och söker därför två nya assistansrådgivare. Dina arbetsuppgifter Du blir en av 12 assistansrådgivare och har ansvar för upp till 40 kunder.Du ger service, råd och stöd i frågor som rör våra kunders arbetsledarroll samt i andra assistansrelaterade frågor.Det innebär allt från personalfrågor i allmänhet som arbetsrätt, rekrytering och schemaläggning, till konflikter i arbetsgruppen eller frågor om integritet och gränsdragning.Du är även insatt i kundernas ekonomi och lönesättning samt juridiken kring ansökningar om fler assistanstimmar och/eller överklaganden av våra kunders beslut.Du deltar och medverkar till utvecklingen av de kurser vi håller för arbetsledare och assistenter. Kvalifikationer och erfarenheter - Du har ett intresse för, och gärna erfarenhet från vårt verksamhetsområde och vill vara med och förverkliga LSS intentioner.- Du har ett öppet och fördomsfritt förhållningssätt och en stark känsla för människors integritet.- Du har akedemisk examen, t.ex. socionom, jurist eller inom beteendevetenskap, alternativt erfarenhet som arbetsledande personlig assistent eller inom omvårdnadsyrken.- Du är serviceinriktad, effektiv och genuint engagerad i att söka svar och lösningar för kunderna.- Du är lyhörd och har förmåga att hantera situationer av olika karaktär och ge individuellt utformad service.- Du klarar av snabba omställningar mellan olika arbetsuppgifter och periodvis högre arbetsbelastning.- Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.- För att du ska kunna vara ett professionellt stöd i svåra situationer krävs det att du har god självkännedom och är trygg i dig själv. Arbetet med att tillsätta tjänsten kommer att pågå löpande varför vi ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.Vi ser gärna manliga sökande för att komplettera arbetsgruppen.Ange i din ansökan när du har möjlighet att tillträda tjänsten. Arbetstid/Varaktighet Heltid.Tillträde enligt överenskommelse.Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Lön Månadslön.Individuell lönesättning.Kollektivavtal KFS.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 juli 2010
  • Ansök senast: 4 september 2010

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024