Assistansrådgivare/Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.  Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Våra assistansrådgivare arbetar närmast våra kunder och deras assistentgrupper, genom att tillsammans med kunderna organisera den personliga assistansen. Varje assistansrådgivare ansvarar själv, med stöd av sin kontorschef, för ett antal egna kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Att tillsammans med kunden samordna den personliga assistansen för att se till att den håller så god kvalitet som möjligt och att den utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS m.fl.), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter. Inom ramen för detta skall du även säkerställa att våra kunders självbestämmande, valfrihet och integritet tillgodoses på bästa möjliga sätt.

-Att tillhandahålla administrativ support till våra kunder; exempelvis för uppföljning av assistansekonomi, myndighetskontakter, rekrytering av assistenter mm.

- Att ansvara för att ge råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.

- Att medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter i allehanda frågor som rör personlig assistans

- Att ha en kurativ funktion för kunden beträffande dennes assistans och på ett coachande sätt stötta i arbetsledningen av assistenterna.

Vem är du?

För att trivas i rollen som assistansrådgivare tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete där en hög nivå av kundservice är centralt. Vi tror att erfarenhet från tidigare sociala arbeten är viktigt och kan hjälpa dig i rådgivningen och de beslut som du kommer att hantera i ditt arbete.

- Du bör ha tidigare erfarenhet av arbete inom personlig assistans eller social omsorg på företag, myndighet eller inom kommun. Vi ser även att du har ett etablerat nätverk i närregionen.

- Du bör ha någon form av utbildning inom beteendevetenskap, social omsorg eller juridik

- Du har ett coachande förhållningssätt och är en lösningsorienterad, prestigelös och trygg person

- Du har förmåga att arbeta med flera löpande processer, samt att arbeta med deadlines under eget ansvar

- Du arbetar bra i team, men uppskattar även ett självständigt arbete

- Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk

- Du är en god administratör och har god datorvana

Vi erbjuder dig en trygg och utmanande arbetsplats och en tjänst som präglas av hög självständighet och mångfald. Vi ger dig stora möjligheter att påverka, organisera och planera det egna arbetet.   Du kommer att arbeta i ett team med engagerade kollegor i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Som anställd har du möjlighet till viss flextid samt friskvårdsbidrag. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse.

Ansökan

Kontaktperson för rekryteringen är regionchef Elisabet Aronsson-Höglund, som du är välkommen att ringa till om du har frågor om tjänsten på tel. 0413-35 29 51.

Ansökan skickas till elisabet.aronsson-hoglund@sarnmark.se. Urval sker löpande.

 

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 augusti 2016

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Föreståndare till Gunnilse Ungdomskollektiv HVB

Föreståndare till Gunnilse Ungdomskollektiv HVB

26 november 2024

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

26 november 2024

Socionom till skolsocialt team

26 november 2024

Boendesamordnare till Bostadssociala enheten

Boendesamordnare till Bostadssociala enheten

26 november 2024