Assistansrådgivare/Kundansvarig; Särnmark Assistans

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

 
 
Till vårt huvudkontor i Arenastaden Solna söker vi nu en driven kundansvarig/assistansrådgivare
Tjänsten
I rollen som assistansrådgivare har man ett helhetsansvar för 20 av Särnmarks kunder. Förenklat kan rollen beskrivas som samordnande och rådgivande. En Assistansrådgivare är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans enligt de förutsättningar som dikteras av kunden beslut om assistans och kundens egna önskemål. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, leda personalmöten, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostander som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet rådger en Assistansrådgivare både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Situationerna som uppstår i olika assistanser är många och vitt skillda. Assistansrådgivarens arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att lösa konflikter i en personalgrupp till att svara på arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkes roll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.

En Assistansrådgivare är ”spindeln i nätet” i sina kunders assistanser. Detta innebär dock inte att Assistansrådgivaren förväntas besitta alla kunskaper eller utföra alla arbetsuppgifter själv. Stor del av arbetet går ut på att koppla in eller konsultera andra personer både inom och utanför Särnmark. Assistansrådgivare har till sitt förfogande personer med spetskompetens i olika frågor som rör personlig assistans. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!

I tjänsten ingår även en viss mängd administration. Hit hör exempelvis Särnmarks skyldighet att löpande dokumentera sin verksamhet liksom hantering av kostnander och enklare budgetering mm. Sinne för ordning och struktur är viktiga egenskaper hos en Assistansrådgivare.

 
 Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning:


• Du har gedigen erfarenhet av arbeten kopplade till funktionshinder, assistans eller dyl.
• Du har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasialnivå.
• Du har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och bygga relationer.
• Du är pedagogiskt lagd och kan förmedla och anpassa information så att ALLA förstår.
• Du är driven, flexibel och prestigelös.
• Du är orädd inför utmaningar och problem; du sporras av dem.
• Du är lösningsfokuserad, du ser möjligheter istället för hinder.
• Du har stor initiativförmåga och trivs med att planera och lägga upp ditt arbete på egen hand.
• Du är ansvarfull, du håller deadlines och håller vad du lovar.
• Du är en ”team player” och ställer upp för dina kollegor.
• Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö/bransch.
• Du är kreativ och hittar alltid nya vägar.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.
• Du brinner för människors likavärde och allas rätt till ett självständigt och värdigt liv.

 

Vi erbjuder dig bl.a. :


• En trygg heltids- tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
• Marknadsmässig lön.
• Möjlighet till flex under arbetstid.
• Friskvård 2 500 kr/år
• En stimulerande och lärande arbetsplats som präglas av mångfald.        

 
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och tidigare erfarenhet.

 
Arbetstider
Vardagar 08:00 - 17:00 (flex mellan 07:00- 09:00 samt 16:00- 18:00).

 
Ansökan 
Rekryteringen sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under september månad. Ansök med en fullständig CV och personligt brev. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Senad Beslic på 08-505 92 013 eller senad.beslic@sarnmark.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning baserad på tidigare erfarenhet, utbildning mm.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 juni 2017

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Socialpedagog timvikarier

Socialpedagog timvikarier

26 november 2024

Behandlingspersonal sökes - timvikariat

Behandlingspersonal sökes - timvikariat

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024