OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1 plats
Alminia AB grundades 1995 och är assistansanordnare för personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistent (enligt LSS och Socialförsäkringsbalken). Vi har ca 550 medarbetare i hela landet och finns på 11 orter i Sverige.
Alminia söker nu en assistanssamordnare som vill vara med vid uppstarten av vårt nya lokalkontor som ligger beläget mitt i centrala Uppsala.
Rollen innebär att du ska vara den drivande kuggen i hjulet för kontorets utveckling och verksamhet samt spindeln i nätet kring våra kunder och medarbetare så att de får den i särklass bästa personlig assistans och service.
Arbetsuppgifter/kravspecifikation kund- och personalsamordnare:
* Upprätta nya avtal
* Rekrytera medarbetare samt ansvara för schemaläggning och bemanning
* Ansvara för kundernas beslut och dokumentation
* Delta i säljorganisationen
* Delta i hälso- och arbetsmiljöarbetet
* Delta i APT möten
* Samt diverse kontorsarbete
Du bör ha några års erfarenhet av arbetet som assistanssamordnare eller liknande arbetsuppgifter, körkort är ett krav.
Vi välkomnar dig som är drivande, kommunikativ, handlingskraftig, organiserad, som kan hålla många bollar i luften, social och trivs i en företagskultur där man tar initiativ och är flexibel.
Maila din ansökan till ; jobb.sverige@alminia.se
Arbetstider och omfattning:
Tillsvidare, sex månaders provtid.
Heltid, måndag - fredag (dagtid) samt beredskap
Tjänsten startar:
Enligt överenskommelse
Ersättning:
Månadslön, fast
Sista ansökningsdag: 2016-07-08
Varmt välkommen med din ansökan, löneanspråk, CV och Personliga Brev
Ange referens "Samordnare, Uppsala"
Arbetsgivare
Almina AB
Järnvägsgatan 26 A
172 35 Sundbyberg
Kontaktpersoner på detta företaget
Samordnare Linda Lindgren
08-517 09 178
Samordnare Frida Freund
08-517 09 129
Samordnare Frida Freund
Samordnare Frida Freund
08-51709129
Enhetschef Lena Blidstam Olsson
0531-61061