OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett företag i framkant av elektronikindustrin och både utvecklar och tillverkar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmsprodukter. Med anledning av den tillväxt man nu befinner sig i behöver vi stärka upp teamet inom Pattern Generator (PG) Divisionen med en Assistant Business Controller. Här blir du en del av ett framgångsrikt företag där du med din ekonomibakgrund får möjligheten att växa såväl i din roll som inom bolaget!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett svenskt bolag som i över 40 år har utvecklat och tillverkat elektronik- och displaytillverkare och har idag kunder och distributörer i fler än 50 länder världen över. Alla högupplösta skärmar du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är de tillverkade med vår kunds maskiner och tillväxtresan fortsätter! Som Assistant Business Controller tillhör du ett mindre team om en Controller och Head of Finance inom divisionen och utöver ditt närmsta team samarbetar du nära med affärsfunktionerna inom såväl operations, IT och R&D. Du kommer att ingå i det globala ekonomiteamet för divisionen och således också ha kontakt med dina kollegor i Sydkorea och Japan. Detta är en roll för dig som trivs med frihet under ansvar, som vill bidra med dina idéer och som gärna bidrar i arbetet med att utveckla processer och rutiner inom ekonomiområdet.
Du erbjuds
- Möjligheten att komma in i ett stabilt, världsledande bolag som befinner sig i en stark tillväxtfas. Vår kund har huvudkontor och de flesta funktioner i Stockholm där du jobbar men där du ändå får befinna dig i en global kontext med kollegor över hela världen.
- Möjlighet att vara med och påverka din roll
- Ett företag med en öppen och välkomnande atmosfär och kollegor med olika bakgrund och från olika kulturer
Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd hos Academic Work och arbetar som konsult hos vår kund. Uppdraget är med start omgående och sträcker initialt ett år med chans till förlängning.
Rollen är bred och du kommer ha flertalet olika kontaktytor inom organisationen, såväl i Sverige som globalt. En viktig del av arbetet är att stärka samarbetet inom ekonomifunktionen i divisionen genom att nätverka och dela med dig av kunskap. Du kommer att ha en mycket viktig roll när det kommer till att bistå i planeringsprocessen för divisionen, stötta upp vid månadsbokslut och även ekonomisk analys. Vidare kommer du exempelvis…
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Besvara frågor från organisationen kopplat till ekonomin i olika projekt. Det kan exempelvis handla om var kostnaderna kommer ifrån i produktionen till hur leverantörskostnader ska bokföras till hur tidredovisningen ska göras när man tagit hjälp av resurser i dotterbolag.
* Utveckla processer och rutiner inom ekonomiområdet
VI SÖKER DIG SOM
Detta är en perfekt roll för dig som exempelvis jobbat inom redovisning innan och är nyfiken på att jobba mer med controlling och verksamhetsstyrning. Med den bakgrunden tror vi att du både har mycket att bidra med och kommer känna att du kan lära dig och utvecklas mycket! I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dig som person och ditt intresse för tjänsten.. Vidare har du…
* En eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har därigenom grundläggande kunskaper inom ekonomi
* Goda kunskaper i Excel
* Mycket goda kunskaper i engelska då det är vår kunds koncernspråk
Det är meriterande om du även har:
- Kunskaper i Power BI eller vana av att arbeta i ERP system generellt eller M3 specifikt
- Arbetslivserfarenhet inom redovisning
För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är:
- Samarbetsinriktad
- Kommunikativ
- Självgående
Övrig information
- Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid. 1-års uppdrag med chans till förlängning/överrekrytering därefter.
- Placering: Täby med möjlighet till ett par dagar remote
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231