OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare. Vi är på stark frammarsch och just nu söker vi efter fler kollegor.
Är du intresserad av bokföring och uppskattar att jobba mot företag i en bred, affärsnära och spännande roll? Avida Finans befinner sig i ett expansivt skede inom affärsområdet fakturafinansiering och är därför i behov av en Assistant Credit Officer till vårt kontor på Södermalm i Stockholm.
Som Assistant Credit Officer hos oss kommer du att tillhöra ett inkluderande och professionellt team om 4 personer. Din huvuduppgift kommer vara att genomföra registrering av inbetalningar och utbetalningar för vårt affärsområde Business Finance Sverige och Norge.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Registrering av inbetalningar och utbetalningar för Business Finance
• Fakturaregistrering
• Besvara enklare frågor gällande bokföring
• Hantera inkommande mail och samtal från klienter och slutkunder
•
•
Kvalifikationer och profil
För att trivas i den här rollen behöver du vara noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Som Asssistant Credit Officer hos oss är det viktigt att du är en kommunikativ person med förmåga att arbeta självständigt och som hanterar stress och utsatta deadlines på ett effektivt sätt. Du är utåtriktad, har en bra känsla för service och trivs i en roll där du arbetar främst administrativt samtidigt som du trivs bäst i en miljö som ständigt förändras och förbättras.
Vi ser det som krav att du har:
• Fullständig gymnasieexamen inom relevant område
• Du uttrycker dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
• Du är en van användare av Office-paketet, särskilt Excel
•
•
Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll inom bank och finans.
Avida erbjuder
Vi är ett bolag med en positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna okomplicerade. Hos oss får du frihet under ansvar och blir en del av vår gemenskap som är inkluderande och fylld med en massa härlig energi. Hos oss uppskattar initiativrikedom och engagemang och inom Avida spelar alla en lika stor och viktig roll i bolagets framgång. Vi gör Avidas resa tillsammans och på vägen kommer du att vara omgiven av härliga kollegor som genomför en hel del roliga aktiviteter tillsammans.
Din ansökan
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm och urval kommer att ske löpande. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail, utan endast via vårt rekryteringsverktyg. Erbjudanden från rekryterings- och konsultfirmor undanbedes.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karen Olsson, Backoffice Manager på karen.olsson@avida.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Zanetta Sjöberg
0856420145