Assistant Credit Officer

Assistant Credit Officer

Arbetsbeskrivning

Avida is a fast-growing player in the Nordic financial market. As proof that we succeed in combining growth and profitability, we have received the business daily Dagens Industry’s award “DI Gasell” award three years in a row and four times in total. Our goal is to become an industry leader and we will achieve this by having the most satisfied customers and the proudest employees. Satisfied customers that we get through innovative thinking, technical know-how at the forefront, as well as proud, committed, competent and experienced employees. We are making strong progress and right now we are looking for more colleagues. At Avida, we believe in supportive leadership and in giving everyone the right conditions to succeed and develop. We believe in transparency and openness, and we offer a strong team spirit where we help each other and succeed together Avida has around 140 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Är du intresserad av bokföring och vill jobba med företag som kunder i en bred, affärsnära och administrativ roll? Vi befinner oss just nu i en tillväxtfas och därför är vi i behov av en ny kollega till vårt Backoffice-team!

Som Assistant Credit Officer hos oss kommer du att bli närmaste kollega med ett inkluderande och härligt gäng om 4 personer. Din huvuduppgift kommer vara att genomföra registreringar av inbetalningar och utbetalningar för hela vårt affärsområde Business Finance.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som Assistant Credit Officer kommer du att arbeta självständigt såväl som tillsammans med dina kollegor inom Backoffice. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Ansvar för registrering av in- och utbetalningar för Business Finance
• Genomförande av fakturaregistrering för våra företagsklienter
• Besvarandet av enklare frågor gällande bokföring
• Ansvar för att hantera inkommande mail och samtal från våra klienter och slutkunder
• Annat administrativt arbete

Vem är du?
För att trivas i den här rollen behöver du vara en noggrann, effektiv och strukturerad person som gillar att vara där det händer. Som Assistant Credit Officer hos oss är det viktigt att du är kommunikativ med en förmåga att arbeta självständigt och att du hanterar stress och utsatta deadlines på ett bra sätt. Du har en god känsla för service och du gillar att bidra till en miljö som ständigt förändras och förbättras. Vi tror också att du är initiativtagande, prestigelös och flexibel samt uppskattar ett tätt samarbete med dina närmaste kollegor.

Vi ser det som krav att du har:

• Fullständig gymnasieexamen inom relevant område
• Du uttrycker dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du är en van användare av Office-paketet, särskilt Excel och har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom bank och finans

Vi erbjuder dig
Vi är ett bolag med en positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Hos oss får du frihet under ansvar och blir en del av vår gemenskap som är inkluderande och fylld med energi. Inom Avida spelar alla en lika stor och viktig roll i bolagets framgång. Vi gör Avidas resa tillsammans och på vägen kommer du att vara omgiven av härliga kollegor som genomför en hel del roliga aktiviteter tillsammans. Våra fräscha nya lokaler ligger ett stenkast ifrån Medborgarplatsen med bra lunchrestauranger och shopping.

Några av våra förmåner

• Kollektivavtal
• Tjänstepension från 25 års ålder enligt aktuell ITP-plan
• Tillhörande försäkringar
• Edenred Rikskort
• Friskvårdsbidrag
• Flera sociala företagsaktiviteter under året

Välkommen med din ansökan!
Vi ber sig skicka in ditt CV och Personliga brev så snart som möjligt då vi kommer att kalla till intervju löpande. Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm. Vänligen notera att vi inte ansökningar via mail, utan endast via vårt rekryteringsverktyg.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Nicklas Gustafsson, Backoffice Manager på följande mail: nicklas.gustafsson@avida.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Avida
Avida är en snabbt växande aktör på finansmarknaden. Som ett bevis på att vi lyckas förena tillväxt och lönsamhet har vi fått motta utmärkelsen DI Gasell tre år i rad och fyra gånger totalt, vilket gör oss till Mästergasell. Vårt mål är att bli branschledande och dit når vi genom att ha de nöjdaste kunderna och de stoltaste medarbetarna. Nöjda kunder som vi får genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt stolta, engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare. Vi är på stark frammarsch och just nu söker vi efter fler kollegor. På Avida tror vi på ett stöttande ledarskap och på att ge alla rätt förutsättningar att lyckas och utvecklas. Vi tror på transparens och öppenhet och vi erbjuder en stark laganda där vi hjälper varandra och lyckas tillsammans.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024