Assistant Department Lead

Assistant Department Lead

Arbetsbeskrivning

På Nordic Nest är vi säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Nu söker vi en tillförordnad Assistant Department Lead till vår avdelning Dach, som jobbar med våra kunder på de tysktalande marknaderna.
Om rollen;
Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dragliga driften på avdelningen. Du leder teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Du arbetar operativt tillsammans med teamet med att hjälpa våra kunder över telefon, mail och chatt. Du rapporterar till Department Lead.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen
Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment.
Arbeta i driften med att hantera kundärenden
Utveckla arbetet för att vi ska höja kvalité och effektivitet
Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål
Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen
Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen

Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll.
Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Du förstår att framgång byggs genom samarbete, och att vara ett föredöme är en självklarhet för dig.
Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.
Du har mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift. Vi ser med fördel om du även är flytande i svenska eller tyska i både tal och skrift - men det viktigaste är att du brinner för ledarskap och vill vara med och vill bidra till att teamet växer och utvecklas.
Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras.
För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Placering är hos oss i Kalmar.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Rätt utmaning för dig? Vi arbetar med ett löpande urval och önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heineback@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


31 oktober 2024

30 oktober 2024