OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår enhet på Avion Shopping i Umeå! Avion ligger en liten bit utanför stan på Söderslätts handelsområde och här jobbar ett gött gäng som älskar att tävla och har sin prime-time på helgerna då de säljer som bäst!
Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter.
Vi letar efter en extrovert person som har lätt för att skapa nya kontakter. Personen vi letar efter behöver klara av och uppskatta högt tempo från start, och vara uppmärksam på vad som behöver göras. Man behöver våga delegera på ett schyst sätt i en stressig miljö för att bibehålla den goda stämningen i gruppen även under rusher.
Tjänsten är en Assistant Manager tjänst på 70% och ska tillsättas 1 april. Skicka därför in din ansökan omgående då vi kommer att hålla intervjuer löpande.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du Coffeeshopen tillsammans med Coffee Shop Managern i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Tjänsten är på 70%. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg