Assistant Manager Gränby Centrum

Arbetsbeskrivning

Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår enhet i Gränby Centrum i Uppsala! Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter.
Ledningsgruppen består av 1 Coffee Shop Manager och 4 Shift Leaders. Vi letar nu efter en AM med ledaregenskaper och som älskar att jobba med människor i grupp.
Som person behöver du vara:
- Social, glad och öppen
- Omtänksam
- Lösningsorienterad
- Strukturerad
- Naturlig ledare
Det är en mysig shop som ligger i ett köpcentrum. Gästerna är består av både studenter och pensionärer och många väljer att sitta länge. Här har vi många stamgäster som vi värnar om och ser därför att du som AM är relationsskapande. Tjänsten ska tillsättas 1 december eller tidigare enligt överenskommelse.
Arbetsbeskrivning  
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.    
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: 
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.  
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.  
Följa de kampanjer företaget föreskriver.  
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.  
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.  
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.  
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.  
Personalansvar  
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare  
Kompetensutveckla era baristor.  
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.  
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.  
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern. 
Ekonomi: 
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.  
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.  
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Övrigt: 
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  

Vad erbjuder du oss?  
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:  
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor  
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat  
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning  
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  

Vad erbjuder vi dig?  
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  
Övrigt:  
Tjänsten är på 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Magnusson

Malin Borén

Espresso House

Elin Sandberg

Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren

Maria Anderberg

Anna Boberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Espresso House
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Norra Kungsgatan 2, Karlskrona
None

Postadress

Kungsgatan 37
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


12 september 2024

Distriktschef sökes

Distriktschef sökes

12 september 2024

ChopChop Märsta söker restaurangchef

ChopChop Märsta söker restaurangchef

12 september 2024

14 augusti 2024