OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Toyota Logistics Services Sweden AB hanterar via sin bilterminal i Malmö bilimport av Toyota- och Lexus-bilar för de Nordiska länderna samt Baltikum och västra Ryssland.Toyota representeras av 5 medarbetare i Malmö och anläggningen hanterar cirka 130.000 bilar per år.Vi förfogar över en bilterminal på 220.000 m2 med plats för ca.10.000 bilar samt en verkstad med ett fyrtiotal arbetsstationer för utrustningsmontage och kontroll.Assistant Manager Operations Logistics & Planning I rollen som Assistant Manager Operations styr du alla aktiviteter på terminalen i Malmö.På anläggningen genomförs leveransinspektioner och utrustningsmontage.Vidare ansvarar du för logistiska flöden av fordon till och från anläggningen.Arbetet sker i nära samarbete med våra logistikpartners och transportleverantörer.Till ditt stöd har du en planeringsassistent och en administrativ assistent.Anläggningen tar mot ca 200 fartyg/år, sysselsätter ca 70-120 personer och höga krav ställs på verksamhetens flexibilitet, effektivitet och kvalitet. Vi söker dig med kvalificerad kompetens inom logistik och planering.Du har antagligen högskoleexamen med inriktning mot teknik/logistik.Erfarenhet från produktionsplanering, internationella företag är önskvärt.Kvalificerade kunskaper i koncernspråket engelska är ett krav då du kommer arbeta i en tydligt internationell miljö.I vår unga och dynamiska organisation får du en central roll med möjlighet att vidareutveckla funktionen och dig själv med verktyg som Genchi Genbutsu och Kaizen.Du får ta del av Toyotas mångåriga erfarenhet och stora kompetens att driva verksamheter på ett effektivt sätt med högt ställda kvalitetskrav. Intresserad?Välkommen att ansöka via www.proffice.se senast 11:e december.