OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Assistant Manager (AM) som är redo att hjälpa till i Östersundoch vara Coffee Shop Managerns högra hand!
Vi söker dig som:
Är en ledare som brinner för gästbemötande och service då det är främsta fokus på denna shop.
Är tydlig, rak och ärlig i din kommunikation, men det viktigaste är att vi samtidigt har kul på jobbet!
Har ett öga för detaljer och gillar ordning och reda när du arbetar.
Personen vi letar efter behöver klara av och uppskatta högt tempo från start, och vara uppmärksam på vad som behöver göras.
Tjänsten är ett vikariat på 1 år som Assistant Manager. Tjänst är på 100% och ska tillsättas 1 augusti men rekryteringen sker löpande så skicka därför in din ansökan omgående.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du Coffeeshopen tillsammans med Coffee Shop Managern i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
• Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
• Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
• Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
• Följa de kampanjer företaget föreskriver.
• Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
• Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
• Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
• Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
• Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
• Kompetensutveckla era baristor.
• Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
• Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
• Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
• Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
• Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
• Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
• Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
• Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
• En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
• Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
• Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Bifoga gärna CV och personligt brev, eftersom denna tjänst kräver tidigare erfarenhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg