Assistant Manager - R&D Tax Incentives Consultant

Assistant Manager - R&D Tax Incentives Consultant

Arbetsbeskrivning

Aspias avdelning för R&D Tax Incentives i Stockholm är i en fortsatt expansionsfas och vi söker nu vår nästa kollega som tillsammans med oss vill fortsätta vår tillväxtresa! Vi söker en Assistant Manager - R&D Tax Incentives Consultant till vårt team.

Om du brinner för FoU och innovation, har en tillämpad examen och är kundorienterad med god kommunikations- och skrivförmåga, uppmuntrar vi dig att söka. Detta är ett utmärkt tillfälle att visa ditt initiativ och kunskap inom FoU-området!

Din roll

I rollen som Assistant Manager - R&D Tax Incentives Consultant kommer du att ge råd till kunder om svenska skattelättnader för företag som bedriver forsknings- och utvecklingsverksamhet, och hjälpa dem att dra nytta av de skattelättnader som den svenska regeringen erbjuder för forsknings- och utvecklingsverksamhet.

I ditt arbete ingår bland annat:

- Utvärdera och förbereda FoU-projekt för olika branscher.
- Skapa tydliga tekniska och finansiella analysrapporter för kunders FoU-projekt.
- Identifiera viktiga FoU-element i kundernas dokumentation och genom ytterligare forskning.
- Samarbeta med skattekollegor och myndigheter för att stödja FoU-krav.
- Delta i möten för att ge professionella åsikter om skattelättnader inom forskning och utveckling.
- Identifiera nya möjligheter till kostnadsbesparingar relaterade till FoU-projekt genom skatteincitament.
- Håll dig uppdaterad med FoU-framsteg inom olika branscher och identifiera potentiella möjligheter.

Som assistent manager kommer ditt huvudmål vara att avgöra om arbetet kvalificerar för skattelättnader för FoU, om ja, kommer du att leda beredningen av FoU-anspråk och säkerställa efterlevnad av skattelagstiftningen. Du kommer att arbeta nära kundernas ekonomi-, skatte- och ingenjörsavdelningar. Du förväntas arbeta med kunder i alla olika storlekar och sektorer och kommer att fungera som den enda kontaktpunkten för alla dina projekt.

Din profil:

- Examen inom handelsteknik, STEM eller juridik (eller relaterade områden).
- Har minst 3+ års erfarenhet som skatteincitamentskonsult för FoU, inklusive att leda och projektleda skadeförberedelser.
- Har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska (skriftligt och muntligt). Har starka tekniska färdigheter med en vilja att fortsätta lära sig och utvecklas. Ha kritiskt tänkande och analytiskt tänkesätt med en fallenhet för forskning, utveckling och innovation.

För att bli framgångsrik i denna roll måste du hålla dig uppdaterad om den senaste utvecklingen inom olika FoU-områden och identifiera nya affärsmöjligheter. Du kommer att generera nya kostnadsbesparingsmöjligheter för företag i relation till deras FoU-projekt genom FoU skatteincitament. Du kommer att arbeta med en mängd olika högprofilerade kunder och interagera med den svenska skattemyndigheten.

I Aspias rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är kundorienterad, har en utmärkt kommunikationsförmåga samt är noggrann och metodisk med en stark analytisk förmåga. Vidare tror vi att du växer och drivs av ansvar och att du har en vilja att fortsätta utvecklas. Viktigt är också att du är en prestigelös lagspelare då vi är ett team som jobbar tillsammans.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Vilka är vi?

Aspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på www.aspia.se

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Placeringsort: Stockholm.
Ansökan

Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Milena Boyanova: milena.boyanova@aspia.se

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Josefina Hägglund: josefina.hagglund@aspia.se

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aspia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Besöksadress

TORSGATAN 21
None

Postadress

TORSGATAN 21
Stockholm, 11397

Liknande jobb


21 november 2024

12 november 2024

25 oktober 2024

7 oktober 2024