OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den 7e Mars slår vi upp portarna för en helt ny shop på Klarabergsgatan 39, Centralstationen i Stockholm! Shopen kommer att vara förhållandevis liten med 10 sittplatser, men beräknas bli en storsäljande shop då trycket från resande gäster kommer att vara stort!
På plats har vi redan en rutinerad Coffee Shop Manager som nu letar efter sin nya AM att styra upp shopen tillsammans med. CSM önskar en AM som har ett öga för detaljer och verkligen värderar renlighet och rutinarbete högt. Det ska också vara en AM som driver på i sina arbetspass och som är trygg med egna lösningar när problem uppstår.
Det är alltid spännande att få vara med från början och sätta rutiner för en helt ny shop! Tjänsten är på 100% och ska tillsättas i Februari. Då shopen öppnar 05:00 för gäster är det ett krav för tjänsten att du som AM har möjlighet att vara på plats 04:45.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Vi ser gärna att du har:
En förståelse för ekonomi
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en arbetsledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning och kommer att tillträdas enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!
Övrigt:
Bifoga ditt CV i ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg