OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSBESKRIVNING Ass. Restaurant manager Kitchen & table
Allt händer på Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hos oss hittar du alla typer av gäster; hotellgäster, publik till magiska föreställningar i konserthuset, tusentals gäster som besöker någon av våra många spännande mässor, konferenser och kongresser, och inte minst paren och vännerna som firar i någon av våra restauranger.
Vi blickar ut mot Europa och kontinenten för att mäta oss med de bästa, vi vet att vi har alla förutsättningar att vara ”Det bästa” och vi ska vara det självklara valet i Öresundsregionen. Vi pratar inte om drömmar, vi sätter mål och ser till att ta oss dit.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Assistant Restaurant Manager”
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare, supervisors, servis, bar.
I tjänsten ingår:
• Att vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för avdelningen.
• Arbetet är belagt kvällar/helger samt dagtid.
• Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Personalansvar, vilket innebär upplärning, utbildning samt uppföljning. Utbildningar som inte sker av A.R.M själv skall planeras i samråd med R.M
• Ansvarar för att all dryck till avdelningen finns i lager.
• Ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med R.M.
• Dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• Arbetar tillsammans med R.M fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen.
• Tillse att månatlig inventering genomförs i tid och rapportera in i tid.
• Kassahantering samt kassaredovisning.
• Ser till att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
• Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma delegerade.
Sista ansökningsdag 1/5-2017.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Ek
+46 725868228
Miri Sumiq