OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Swania söker en engagerad Assistant Service Team Manager.
Scandic Swania är beläget mitt i Trollhättans centrum, precis invid Trollhätte kanal. Det vackra huset hotellet ligger i är från 1916 och många människor i staden har en anknytning till hotellet. När det är evenemang eller happenings i Trollhättan är vi på Scandic Swania ofta och gärna en samarbetspartner.
Vi som arbetar på hotellet är som en enda stor familj. Vi ser efter varandra, hjälper till där det behövs och ser utveckling som en naturlig del av vårt arbete. Vi är övertygade om att en god stämning hos oss mellan våra medarbetare och ett starkt servicefokus leder till hotellupplevelser i världsklass för våra gäster.
Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?
I din roll som Assistant Service Team Manager på Scandic Swania har du, tillsammans med din Service Team Manager, ansvaret för driften i bland annat konferens, restaurang och bankett. Vi ser att du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar.
Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du våra medarbetare samt skapar förutsättningar för att tillsammans leverera enastående gästupplevelser. Som Assistant Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.
Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar på utmaningar du ställs inför. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och du är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som Assistant Service Team Manager hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Vi ser att du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika system. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.
Välkommen till Scandic!
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Din närmaste chef är Service Team Manager, Jenny Larsson. Tjänsten inkluderar pass under både dag, kväll och helg. Vi tillämpar provanställning.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD