OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal!
I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan. Frukost är vårt favoritmål - konceptet i vår a la carte restaurang, Klara Eat & Meet, bygger på just frukost hela dagen.
Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren.
Så älskar du service, mötet med gästen och trevliga frukostar i en mysig atmosfär med bruset från Stockholms city precis utanför dörren? Då är du den vi söker! Varmt välkommen till oss på Scandic Klara!
Vi söker Assistant Service Team Manager till hotellet Scandic Klara.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?
I denna roll som Assistant Service Team Manager ansvarar du för driften av Housekeeping och Frukost tillsammans med Service Team Manager.
- Cleaning & First Impression (Housekeeping) där du har det övergripande ansvaret för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum.
- F&B Services (Frukost) där du har det övergripande ansvaret för att frukostupplevelsen håller världsklass gällande både bemötande och kvalitet. Det innebär att tillsammans med ditt team säkra en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov.
Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD