OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Scandic Star Lund, i hjärtat av Skåne, har vi skapat vår egen piazza med inspiration från den skånska torghandeln. Vi är en av södra Sveriges främsta mötesarenor med konferensmöjlighet för över 400 personer i vår egen teater samt plats för 450 middagsgäster.
Vi som arbetar på hotellet är ett härligt gäng med stark gemenskap. Vi ser efter varandra, hjälper till där det behövs och ser utveckling som en naturlig del av vårt arbete. Hos oss är en god stämning bland våra medarbetare det viktigaste för att kunna ge våra gäster en hotellupplevelse i världsklass.
Nu söker vi en engagerad Assistant Service Team Manager till Meeting & Event.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?
I din roll som Assistant Service Team Manager kommer du leda teamet inom Meeting & Event. Detta innefattar ansvar för bemanning och planering utifrån verksamhetens behov, koordinering av möten och event, kundkontakt och visningar av hotellet. Du kommer även medverka på och initiera kundevent både internt och externt. I rollen kommer du vara spindeln i nätet som kommunicerar mellan de olika teamen på hotellet och säkerställer en levereras enligt kundens förväntningar. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Din passion för service är geniun och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser.
Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Du har tidigare arbetat inom mötesbranschen med personalansvar. Kundkännedom och kontakter i Lund med omnejd är meriterande. För att lyckas i rollen krävs att du är en strukturerad relationsbyggare med hög anpassningsförmåga.
Dessutom har du erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD