Assistant Service Team Manager till , Scandic Plaza, Borås, heltid

Assistant Service Team Manager till , Scandic Plaza, Borås, heltid

Arbetsbeskrivning

Scandic Plaza Borås ligger i stadens mitt med närhet till precis allt. Hotellet är nyrenoverat med bland annat en fantastisk relaxavdelning högst upp i Plaza-tornet. Vi vill vara det självklara hotellet man väljer när man åker till Borås. Det gör vi genom en stark servicekultur och ett hotell i toppklass men den allra viktigaste biten är de som gör det otroliga arbetet för vi ska nå dit- våra medarbetare!

Vi ser efter varandra och stöttar där det behövs, även över avdelningsgränserna. Vi är säkra på att en god stämning bland våra medarbetare bringar fantastiska hotellupplevelser för våra gäster.

Vi söker Assistant Service Team Manager till hotellet Scandic Plaza, Borås.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?

I denna roll som Assistant Service Team Manager ansvarar du för

- Cleaning & First Impression där du har det övergripande ansvaret för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum.
- F&B Services där du har det övergripande ansvaret för att frukostupplevelsen håller världsklass gällande både bemötande och kvalitet. Det innebär att tillsammans med ditt team säkra en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov.

Assistant Service Team Manager ingår i hotellets ledningsgrupp samt krisgrupp och är en driftsnära chefsroll som rapporterar till Service Team Manager. Tillsammans har ni ansvaret att leda och fördela arbetet inom ert Service Team. Du jobbar nära ditt team för att tillsamman utveckla rutiner och arbetssätt som leder till enastående gästupplevelser. Du ersättare Service Team Manager vid dennes frånvaro. Vidare har du också ett ledaransvar som innebär värdskap för hela hotellet, där alla hotellets chefer delar på närvaro och stöttar varandras medarbetare på plats. I vårt ledarskap tror vi mycket på individens förmåga att ta ansvar och utvecklas, där du jobbar med empowerment som ledord. Det innebär att ditt uppdrag är att skapa förutsättningar och trygghet för dina medarbetare att kunna ta ansvar fullt ut för sina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschenpraktisk erfarenhet från liknande arbete, dock en stor fördel om du har erfarenhet av just housekeeping. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


24 oktober 2024

2 oktober 2024