OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Starbucks grundades 1971 i Seattle och har sedan dess jobbat med att på etiskt vis köpa de bästa kaffebönorna som går att finna och rosta dem till perfektion.
Inspirationen kommer från Italien som Howard Schultz (nuvarande chairman, president och CEO) besökte 1983. Han fick där visionen om att ta med en del av denna rika kaffekultur hem till USA och skapa ?a third place?, en plats mellan hem och jobb där man kan ha en stund för sig själv eller umgås med vänner och familj.
Idag, med över 18 000 kaféer i 62 länder, är Starbucks världens främsta kafferosteri och återförsäljare av högkvalitets-kaffe.
Vi har nu en spännande möjlighet för dig som har ledarerfarenhet i servicebranschen, att få leda ett nytt Starbucks team på Arlanda. Vi söker dig som glad och entusiastisk och älskar kundkontakt. Du behöver vara passionerad över att utveckla människor och trivas bäst när du är med dina medarbetare i driften.
En Assistant Store Managers Ansvarsområden består bland annat av:
Dagliga driften av butiken; planera och utföra skift
Inspirera och utveckla medarbetare
Vara med och skapa och bibehålla vår unika ?Starbucks Experience?
Vara med och skapa bra arbetsmiljö som bidrar till hela teamets förmåga att leverera
Budget och ekonomiska mål
Personalfrågor som tex rekrytering, bemanning, schemaläggning
Säkerhet, hygien, miljö och hälsa i butiken
Du bör:
Kunna inspirera människor i din närhet; gäster och medarbetare
Brinna för service i världsklass (ständigt överträffa kundens förväntningar)
Trivas med att jobba i drift
Självgående kunna sköta den dagliga driftverksamheten
Kunna jobba effektivt i högt tempo
Kunna hålla många bollar i luften samtidigt
Tillsammans med Store Manager kunna leda och utveckla ett team
Ha erfarenhet av att leda i servicebranschen
Vara en bra kommunikatör
Älskar att vara bland människor och vara utåtriktad
Kunna arbeta mot ekonomiska mål
Vara resultatorienterad
Kunna arbeta oregelbundna tider
Kunna svenska flytande och ha mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
Inom Scandinavian Service Partner arbetar vi aktivt med internrekrytering och för rätt person finns det möjlighet till utveckling inom företaget.
SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF och Unionen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Håkan Carlsson
073-688 16 79
Håkan Carlson
073-688 16 79
Helena Ahldén
073-688 15 69
Retail Sales Manager Per Sandwall
073-688 15 04
Facket Unionen
Johan Gustafsson
073-688 16 34
Per Lindblom
Iveta Dugas
Patrik Lindholm
Assi Pasic